۷۶۰ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف استان کرمان از زندان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به رشد ۱۳ درصد ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی گفت: بالغ بر ۷۶۰ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف از زندان آزاد شدند.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، یدالله موحد صبح امروز در جریان دیدار با رئیس و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان کرمان اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف استان کرمان در شاخص‌های مختلف از شوراهای برتر کشور به شمار می‌رود و این امر نشان دهنده عملکرد جهادی مدیریت و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.

وی با اشاره به اینکه نرخ صلح و سازش در دعاوی قابل صلح و سازش در استان افزایش داشته است، گفت: در حوزه آزادی زندانیان بالغ بر ۷۶۰ زندانی در سال گذشته از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در حوزه قصاص نفس و ایجاد صلح و سازش بین اولیای دم مقتول و محکوم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است افزود: در حوزه کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی تدوین و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش چشمگیر پرونده‌ها و مراجعات به دستگاه قضایی در سطح کشور و استان کرمان یکی از آسیب‌های پیش روی قوه قضاییه به شمار می‌رود گفت: سال گذشته ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی ۱۳ درصد رشد داشته است.

موحد ادامه داد: بسیاری از پرونده‌هایی که ماهیت پیچیده قضایی ندارند باید بیرون از قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار گیرد و قوه قضاییه در این راستا بنا دارد از تمام ظرفیت‌های موجود برای کاهش ورودی پرونده به این سیستم استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد قضات و شعب رسیدگی کننده به پرونده‌ها راه حل مشکل حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نیست، تاکید کرد: گسترش فضاهای اداری و نیروهای انسانی کیفیت کار و شتاب حرکت را کاهش می‌دهد و از این رو باید به پیشگیری از وقوع جرم توجه ویژه‌ای انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی جز با مشارکت جدی و اثربخش شوراهای حل اختلاف، دست یافتنی نخواهد بود و در این راستا باید از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی، شوراهای حل اختلاف و … استفاده کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87249
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.