اجباری شدن دریافت دفترچه بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان از اجباری شدن دریافت دفترچه بیمه سلامت براساس وسع و توان خانواده‌ها خبر داد و اظهار کرد: قرار است در دهک‌های اول تا سوم ۱۰۰ درصد حق بیمه را دولت بدهد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دولت درباره اجباری شدن بیمه سلامت گفت: در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده از طریق سازمان بیمه سلامت بیمه پایه درمان را برای خانواده‌ها اجباری کند البته این امر براساس توان اقتصادی خانواده‌ها خواهد بود و از آن‌ها حق بیمه نیز دریافت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جعفری افزود: به این طرح ارزیابی وسع خانواده‌ها می‌گویند و قرار است در دهک‌های اول تا سوم ۱۰۰ درصد حق بیمه را دولت بدهد و بیمه سلامت آن‌ها را رایگان تحت پوشش قرار می‌دهد و دهک‌های بعدی براساس میزان توان در حق بیمه مشارکت داشته باشند که این مسئله به عدالت پرداخت براساس توان نزدیک می‌شود.

جعفری تصریح کرد: یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در استان کرمان دفترچه رایگان بیمه سلامت دارند و مابقی حق بیمه پرداخت می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان بابیان اینکه بیش از ۵۰ شاخص در بهداشت وجود دارد اظهار داشت: کشور‌های دنیا براساس این شاخص‌ها رصد می‌شوند و ایران به جز در یکی دو مورد، در شاخص‌های دیگر در سطح کشور‌های توسعه یافته محسوب می‌شود وبه همین دلیل ایران جزو کشور‌های با درآمد بالا در حوزه سلامت به حساب می‌آید.

او گفت: یکی از نشانگر‌های خوب در حوزه سلامت، متوسط عمر مفید مردم است که از ۵۳ سال در بدو انقلاب به ۷۴ سال افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان درادامه افزود: بیمه سلامت استان کرمان بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان را تحت پوشش بیمه‌ای دارد.

محمد جعفری افزود: برای برداشتن بار مالی از دوش خانواده‌ها در هنگام بیماری ماهانه بیش از ۵۵ میلیارد تومان وجوه درمانی بیماران را به بیش از یک هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی خصوصی و دولتی استان پرداخت می‌کند.

او با اشاره به رفاه ساکنان مناطق محروم بیان کرد: برای سهولت دسترسی بیمه شدگان روستایی با استقرار بیش از ۵۰۰ نفر پزشک و ماما در روستا‌ها و پرداخت ماهیانه بیش از ۱۴ میلیارد تومان بابت خدمات پزشکان خانواده در جوامع روستایی موجبات رفاه ساکنان این مناطق را فراهم شده است.

او گفت: این خدمات تحت عنوان شعار سازمان جهانی بهداشت با عنوان سلامت برای همه در جمهوری اسلامی باعث شده رتبه کشورمان در دنیا از نظر شاخص پوشش جمعیتی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار بگیرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان در خصوص وضعیت دارو درکرمان گفت: در زمینه تهیه و توزیع هیچ کمبود و بحرانی وجود ندارد و مردم از این بابت نگران نباشند.

او درخصوص اصلاح و جدی گرفتن سبک زندگی سالم تاکید کرد و گفت: مردم باید برای پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌های جسمی و روحی به سبک زندگی سالم ازجمله ورزش کردن، تغذیه مناسب و سالم، روحیه نشاط و شادابی روی آورند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32864
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.