رییس دانشگاه علوم پزشکی بم:


استفاده از ماسک برای تمامی مردم ضروری نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم درباره نحوه استفاده از ماسک گفت: مردم بدانند ماسک را باید فقط بیمار و کسی که مراقب بیمار است استفاده کند و دیگران نیازی به ماسک ندارند.

عباس عباس زاده درخصوص بیماری کرونا ویروس به خبرنگار «کرمان نو» گفت: تاکنون مورد مثبتی در شرق استان مشاهده نشده اما به این معنا نیست که در خطر نیستیم .

وی افزود: این بیماری سراسر جهان را فرا گرفته و مردم باید نکات آموزشی را جدی بگیرند و آنها را رعایت کنند.

عباس زاده ادامه داد: به مردم توصیه می کنیم، حتی المقدور در خانه ها بمانند و در اجتماعات شرکت نکنند. همچنین با فاصله نزدیک کنار یکدیگر قرار نگیرند تا کمتر آسیب ببینیم .

وی بیان کرد: کسانی که به شهرهای قم، رشت و اراک مسافرت کرده اند تا 14 روز خود را در منزل قرنطینه کنند و اگر علامتی مانند تب و سرفه داشتند با دانشگاه تماس گرفته و از همکاران ما مشاوره بگیرند تا آنها را راهنمایی کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم اظهارداشت: بطور کلی همه مردم بم می توانند مشکوک به کرونا باشند زیرا ممکن است هر لحظه شخصی علایم بیماری در آن بروز کند و مبتلا شود .

وی درخصوص وجود مورد مشکوک در بیمارستان پاستور عنوان کرد: تعدادی بیمار تنفسی از قبل در این بیمارستان بستری بودند که ممکن است در آینده هم داشته باشیم، ما نیز از این افراد تست کرونا می گیریم.

او با اشاره به اینکه همیشه تعدادی بیمار تنفسی در این بیمارستان بستری هستند، افزود: تاکنون آمار این نوع بیمار افزایش پیدا نکرده و فردی که به آن شک داشته باشیم در بیمارستان نداریم.

عباس زاده همچنین به صراحت گفت: جواب آزمایش هایی که تاکنون برای تست کرونا ارسال کرده ایم تمامی منفی بوده است.

ویروس کرونا| آیا ماسک‌ها در پیشگیری از کرونا ویروس موثر هستند؟

برگشت دانشجوها به خوابگاه‌ها فعلا به صلاح نیست

وی درخصوص تعطیلی مراکز آموزشی بیان کرد: دراینباره نظرمان را به استان اعلام کرده ایم ولی مهمترین نکته و نگرانی ما از دانشگاه ها است بدلیل اینکه اکثر دانشجویان غیربومی بوده و خوابگاه دارند.

وی ادامه داد: اکثر آنها به دلیل تعطیلی دانشگاه در هفته جاری به شهرهای خود رفته اند و اکنون برگشت آنها به صلاح نیست و ما یک هفته دیگر دانشگاه ها را تعطیل کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: از شهروندان می خواهیم، درصورت تعطیل شدن مدارس خانواده ها در منزل بمانند و مسافرت غیرضروری نداشته باشند.

وی افزود: اگر مدارس تعطیل نشد، نگرانی از حضور فرزندان در مدارس نداشته باشند زیرا باز بودن مدارس باعث انتقال این بیماری نمی شود .

عباس زاده در رابطه با سم پاشی مدارس شرق استان کرمان، گفت: طی برگزاری جلسه ای در محل فرمانداری بم تصمیماتی اتخاذ شد، اما باید گفت وقتی مدارس تعطیل بودند چه ویروسی در آنجا بوده است؟ زیرا در بدبینانه ترین حالت ممکن یک ویروس 9 روز می تواند زنده بماند و از نظر ما متخصصین بهداشت اکنون سم پاشی ضرورت ندارد.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس می توانند بعد از تعطیلی، مدارس را با مواد ضدعفونی که به آنها اموزش می دهیم برای روز بعد ضدعفونی کنند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم درخصوص نبود ماسک تصریح کرد: ما به هیچ داروخانه ای نگفته ایم ماسک نفروشد اما پخش تولیدات جدید کشور از طریق سیستم داروخانه انجام نمی شود و از طریق وزارت بهداشت انجام می گردد و هر زمان این تولیدات به دست ما برسد از طریق سیستم وزارت بهداشت توزیع می شود.

وی تاکید کرد: کارکنان ارگ جدید نگران این بیماری نباشند زیرا مهندسین چینی از زمانی که وارد شهر بم شده اند، تحت نظر هستند و اکنون بیش از 14 روز است که در منطقه حضور دارند و این افراد ناقل این بیماری نیستند.

عباس زاده گفت: اکنون بیشتر کسانی که از شهرهای قم، اراک و رشت آمده اند ناقل ویروس کرونا هستند و دیگر مسافرین چینی منبع آلودگی نیستند.

وی افزود: زدن ماسک در محیط کارخانه هیچ محافظتی برای ما ندارد، کارگران توجه کنند با رعایت نکات آموزشی بهداشتی و مطالعه بروشورهایی که دانشگاه علوم پزشکی تهیه کرده است، می توانند از خودشان در مقابل این بیماری مراقبت کنند.

او از مردم خواست تا اگر کسی تب داشت و سرفه می کرد، سریعا مرخصی بگیرد و حتما از ماسک استفاده کند تا بیماری به دیگران منتقل نشود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43530
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.