بازگشایی بخش نوزادان NICU1 بیمارستان افضلی پور

مسئول فنی بخش نوزادان بیمارستان افضلی پور تاکید کرد که این بخش از بیمارستان هم زمان با بقیه بیمارستان افتتاح شده بود که مطابق با استانداردهای روز نبود و تغییر ساختمانی در این بخش داده شده و ظرفیت آن از ۲۶ تخت به ۴۰ تخت افزایش پیدا کرد.
وی یکی از مزیت‌های این بخش را مجاورت با بخش زایمان دانسته  و گفت که  ما می توانیم نوزادانی که در این بیمارستان به دنیا می‌آیند را در این بخش بیاوریم که خطر عفونت را بسیار کاهش داده و از اول شهریور پذیرش بیمار دارد.

IMG_6655
استفاده از مدرت ترین و پیشرفته ترین تجهیزات برای بخش نوزادان

نیک نفس به این نکته اشاره کرد که که تجهیزات به کار رفته در این بخش از پیشرفته‌ترین و بروزترین دستگاه‌های موجود در ایران می باشد و همه فواصل طبق استاندارد آن یعنی ۲.۴ متر فاصله هر تخت است و در مساحت ۸۰۰ متر توانسته ایم ۴۰  تخت قرار دهیم.
وی با اشاره به ۴۷ مریضی که در بخش نوزادان وجود دارد می‌کوید در حالی که ظرفیت آن بخش ۳۰ تخت است  و اگر قرار باشد که ما به طور کامل از ظرفیت استفاده کنیم و ۷۰ مریض را بستری کنیم نیروی بسیار زیادی می‌خواهد و سرویس دادن به ۷۰ نوزاد بسیار سخت و دشوار است.

قدر دانی دکتر نیک نفس از مسئول تاسیسات و عمران یخش نوزادان
قدر دانی دکتر نیک نفس از مسئول تاسیسات و عمران یخش نوزادان

عضو هیات علمی دانشگاه ضمن انتقاد از مسئولین سیرجان گفت سیرجان یک شهر غنی می باشد که مسئولین آن شهر به هیچ شرایطی حاضر به ایجاد -NICU-  نیستند و بیمارستان پیامبر اعظم با تعداد زایمان مساوی با ما (سالیانه ۶۵۰۰ زایمان) یک بخش نوزادان معمولی دارد و باید این بیمارستان به بیمارستان علی ابن ابی طالب رفسنجان و دکتر غرضی سیرجان خدمات بدهد.
او نیز از بی رویه اضافه شدن بخش ivf–  در کرمان گله کرد و گفت ضمن نامه نگاری به کمیسیون ماده 20 مجوز این بخش داده نشود مگر اینکه فکری برای نوزادان شود.
وی نیز تاکید کرد که هیچ کجای جهان را نمی توانید پیدا کنید که از یک بیمارستان ۴۰۰ تختی ۷۰ تخت آن به نوزادان اختصاص پیدا می کند.

نیک‌نفس با تاکید به ساخت بیمارستان‌های مجهز به NICU در شهرستان‌ها می‌گوید اگر در سال های آینده بیمارستان های جیرفت و بم ساخته نشود این بخش تا دو سال دیگر بیشتر جوابگوی مریض ها نمی تواند باشد.
نیک نفس به پاس زحمات مسئول تاسیسات و مسئول عمران این بخش از از زحمات این افراد تشکر

تقدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی از دکتر نیک نفس
تقدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی از دکتر نیک نفس

کرده و تقدیر به عمل آورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هم در حاشیه بازگشایی از بخش نوزادان اعلام کرد که دکتر نیک‌نفس وقت خود را در جهت اعتلای این دانشگاه صرف کرده و حتی در مواردی از جیب شخصی خود برای ساخت این مجموعه کمک می‌کند.

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1877
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.