سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بم:


منتظر کسب مجوز، برای راه اندازی داروخانه هلال احمر هستیم  

کرمان‌نو- سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بم گفت: برای راه اندازی داروخانه هلال احمر منتظر کسب مجوزهای لازم از هلال احمر کشور هستیم که در این زمینه پیگیری های لازم در حال انجام است و نگاه ویژه مسیولان کشوری را می‌طلبد.

 

به گزارش کرمان‌نو، محسن توحیدی روز یکشنبه در نشست خبری اظهارداشت: با توجه به ضرورت راه اندازی داروخانه هلال احمر در شرق استان کرمان اضافه کرد: شرق استان کرمان با وجود پنج شهرستان و همچنین وجود زیرساخت‌های کافی نیازمند راه اندازی داروخانه هلال احمر است.

او بیان کرد: هلال احمر بم مکان مورد نظر برای راه اندازی داروخانه را دارد که فعلا به دلیل نداشتن مجوز این مکان در اجاره یک بخش خصوصی برای راه اندازی یک داروخانه عمومی است.

او ادامه‌داد: هلال احمر بم در ۶ ماهه ابتدای سال جاری از لحاظ امداد حوادث جاده ای در سطح استان کرمان رتبه دوم را دارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر بم خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش آماری_تحلیلی عملیات‌های امداد و نجات مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) این شهرستان در ۶ ماههابتدای سال جاری با ۲۸ حادثه در رتبه دوم مأموریت‌های جاده‌ای قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه هلال احمر در راستای آموزش نیز گام های خوبی برداشته است، بیان کرد: بالغ بر ۶۳۰ نفر از آموزش های ما استفاده کرده‌اند که برای این افراد گواهینامه نیز صادر شده و از این تعداد حدود یکصد نفر علاقه مند هستند تا دوره های تکمیلی بعدی را نیز ادامه بدهند و به عنوان امدادگر فعالیت داشته باشند.

سرپرست جمعیت هلال احمر بم عنوان کرد: در بحث آموزش افرادی که در دوره های هلال احمر شرکت کنند می توانند به عنوان یک امدادگر در کنار ما باشند و در زمان حوادث از این افراد استفاده می شود.

توحیدی درباره فعالیت های هلال احمر در بحث درمان نیز گفت: در بحث درمان و توانبخشی نیز پنج هزار و ۴۲۳ نفر در ۶ ماهه امسال خدمات دریافت کرده آمد که این خدمات شامل فیزیوتراپی ، کاردرمانی، دندانپزشکی ، روانشناسی و سایر موارد می شود .

او بیان کرد: هلال احمر همچنین پل ارتباطی بین توانمندان و نیازمندان است که به طور مثال یکی از خیران بمی در بحث کمک به مردم غزه و لبنان مبلغ ۳۵ میلیون تومان از طریق هلال احمر کمک کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123405
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.