رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از بم خبر داد


4 پایگاه امداد و نجات در شرق استان فعال است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در حال حاضر 4 پایگاه در شرق استان کرمان فعال است که وجود یک پایگاه دیگرنیز احساس می شود که این امر مورد بررسی قرارخواهد گرفت

به گزارش «کرمان‌نو» مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور روز جمعه در بازدید از پایگاه هلال احمر بم گفت: برای ارزیابی و شناسایی ظرفیت ها و چالش های جمعیت هلال احمر شهرستان بم به این شهر سفر کرده ام تا براساس اولویت بندی و تصمیم ستاد مرکزی جمعیت هلال احمر کشور برخی از این مشکلات و چالش های موجود را رفع کنیم .
مهدی ولی پور بیان کرد: در شهر بروات فضایی متعلق به هلال احمر وجود دارد که حضور پایگاه یا نمایندگی جمعیت هلال احمر در آن مکان ضروری است.
او افزود: در شهر بم مکانی برای مستندسازی فعالیت ها و عملیات امدادرسانی هلال احمر در زلزله سال 82 بم درنظر گرفته شده که پیشنهاد احداث موزه ای دراین منطقه گردید که موارد را جمع بندی و به ستاد جمعیت کشور منعکس خواهیم کرد.او اظهارداشت: براساس طرح آمایش سازمان امداد و نجات  هلال احمر برای اینکه تمام نقاط حادثه خیز را در سطح کشور کاهش دهیم ۹۰۲ پایگاه امداد و نجات نیاز است که درحال حاضر 561 پایگاه فعال وجود دارد و امیدواریم با تامین اعتبار بتوانیم دیگر پایگاه هایمان را فعال کنیم.

ولی پور تاکید کرد: درخصوص موزه زلزله شهر بم بدلیل اینکه در حیطه وظیفه من نیست قول بهره برداری آن را نمی توانم بدهم اما این موضوع را به شورای معاونین جمعیت هلال احمر منعکس کرده و تصمیم گیری خواهد شد.

او می گوید حوادث مختلفی از جمله زلزله کرمانشاه و بلافاصله آن سیل 25 استان در سطح کشور رخ داد که باعث شد ذخایر امدادی ما در انبارهایمان کاهش یابد و دچار مشکلاتی شدیم اما موجب نگرانی نیست.

ولی پور عنوان کرد: در صورت اتفاق هرحادثه بزرگی امدادرسانی توسط شعب و استان های دیگر ما قابل پوشش است ولی نیازها اصلاح شده ودر حال تهیه است به مرور تجهیزات مورد نیاز انبارهای امدادی در سطح استان تهیه می شود و برای بم نیز تا پایان سال اقلام زیستی مورد نیاز ارسال می شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره ارتقای نمایندگی های هلال احمر شهرستان های فهرج و نرماشیر گفت: با توجه به اینکه این نمایندگی ها 5سال فعالیت دارند همکاران بنده دفترچه مربوط به ارتقا را تکمیل و ارسال نمایند تا در ستاد جمعیت کشور شرایط ارتقا این نمایندگی ها صورت گیرد.

شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62916
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.