برگشت خودروهای مناطق آلوده از مبادی استان| کرمان پذیرای مسافران نیست

معاون استاندار کرمان با ابراز نگرانی در خصوص سفرهای مردمی به کرمان در تعطیلات پایان هفته از برگشت خودروهای مناطق آلوده از مبادی استان خبر داد.

محمدصادق بصیری شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی روز ۲۲ بهمن و نگرانی در خصوص سفر مردم، گفت: در مناطق مقصد گردشگری در شمال و جنوب کشور محدودیت‌هایی اعمال شده اما نگرانی ما از این است که عده‌ای سفر خود را در مناطقی برنامه ریزی کنند که محدودیت‌ها اعمال نشده است.

بصیری ادامه داد: براین اساس پلیس راهور در مبادی ورودی استان حضور دارند و خودروهایی که از مناطق آلوده به ویروس وارد می‌شوند را عودت می‌دهند؛ همچنین استاندار به همه فرماندارن استان دستور داده است، مکان‌هایی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، پلمب و تعطیل شوند.

عادی انگاری‌ها به کرونا دامن زد

وی با اشاره به بهبود وضعیت شیوع کرونا در روزهای اخیر، اضافه کرد: بهبود وضعیت در کشور، موجب عادی انگاری و  بیشتر شدن سفرها شد؛ لذا بیماری درحال بازگشت است که البته از یک طرف مردم نباید دچار واهمه شوند و از طرف دیگر نباید عادی انگاری شود.

بصیری با بیان این مطلب که وظیفه ستادهای استانی مقابله با کرونا این است که مصوبات ملی را یا بومی سازی و اجرایی کنند یا اینکه عین مصوبه را در استان اجرایی کنند، اظهار کرد: از تیر تا دی ماه سال جاری یک هزار و ۸۲۶ بازرس را در سطح به کار گیری کردیم که بیش از ۴۳۵ هزار بازرسی را انجام داده اند.

معاون استاندار کرمان گفت: همچنین ۱۶ محل ورودی استان در بحث عبور و مرور خودروهای بین شهری کنترل شد و بیش از ۴۵ هزار خودرو به محل مبدا عودت داده شده است.

توضیحاتی در خصوص برگزاری انتخابات

بصیری با بیان این مطلب که انتخابات پیش رو شرایط خاص خود را دارد، ادامه داد: در استان کرمان دو انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شهر و روستا را داریم که براین اساس معاون سیاسی استانداری به عنوان رئیس انتخابات خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: از تاریخ ۱۸ اسفند دستور برگزاری انتخابات صادر می‌شود که در بحث انتخابات شورای شهر و روستا افراد هنوز خیلی استقبال نکرده‌اند در حالی که از الان باید پیگیر تهیه مدارک از جمله تهیه سو پیشینه خود باشند.

وی تصریح کرد: اولویت سیاسی ما شرکت در انتخابات است که در این زمینه در حال فراهم کردن بستر لازم هستیم و انتظار داریم که فعالان سیاسی در چارچوب قانون وارد صحنه انتخابات شوند و شاهد نشاط سیاسی در کشور و استان باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64121
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.