بنیاد فرزانگان بم با هدف خدمات‌رسانی سالمندان راه‌اندازی می‌شود 

کرمان‌نو- رئیس اداره بهزیستی شهرستان بم از راه اندازی بنیاد فرزانگان سالمندان در بم خبر داد و گفت: این بنیاد با هدف خدمات‌رسانی و ساماندهی وضعیت فرهنگی و اجتماعی سالمندان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو، محمد ابوذری در حاشیه مراسم همایش فرهیختگان و پیشکسوتان شهرستان بم که شامگاه سه‌شنبه در سالن استاد بسطامی ارشاد اسلامی برگزار شد اظهارداشت: بنیاد فرزانگان در حقیقت، یک پایگاه دائمی برای استقرار سالمندان و ارتقای میزان بهره‌وری این قشر از اوقات فراغت است.

او بیان‌کرد: شورای ملی سالمندان زیر مجموعه سازمان بهزیستی کشور است و ریاست این شورا در استان‌ها بر عهده استاندار هر استان بوده و دبیر این برنامه هم سازمان بهزیستی است.

او با بیان اینکه در راستای شورای سالمندان، بنیادهای فرزانگان که تشکل‌های پویای مردمی هستند، تشکیل می‌شوند، تشریح کرد: اعضای این بنیاد، شامل کلیه سالمندان ۶۰ سال به بالا و بازنشستگان دستگاه‌های دولتی است که با هدف حفظ سلامت و توانمند سازی سالمندان مشغول به فعالیت اند.

رئیس اداره بهزیستی بم، تکریم جایگاه سالمندان، ارتقای کیفیت سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان، فراهم کردن زمینه تعامل عاطفی و روانی سالمندان با خانواده و جامعه، فراهم‏سازی زمینه‌‏های نشاط و شور اجتماعی، ایجاد فضای مناسب برای حضور و مشارکت خانواده‌های سالمندان در عرصه مراقبت و توانمندسازی سالمندان را از دیگر اهداف این طرح دانست.

ابوذری با اشاره به کاهش نرخ باروری در سطح کشوری افزود: یکی از مسائل امروز جامعه ما کاهش نرخ باروری است و متاسفانه جمعیت کشور روز به روز کاهش پیدا می کند و همچنین با توجه به آمار سازمان های ملل و جهانی این روند کاهشی است .

او ادامه داد: یکی از موضوعاتی که وجود دارد نرخ رشد جمعیت سالمندی است که ۱۰ درصد از جمعیت کشور ما را سالمندان تشکیل داده اند که در ۳۱ سال آینده ۲۰ درصد از جمعیت را سالمندان تشکیل می دهند که باید برای این معضل چاره اندیشی و برنامه ریزی کرد.

ابوذری خاطر نشان کرد: گاهی اوقات صدای سالمندان در جامعه شنیده نمی شود و تنها افرادی که می توانند صدای خود را به گوش مسئولان امر برسانند خود سالمند است که با راه‌اندازی بنیاد فرزانگان می توان به این امر کمک کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123208
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.