تصویب ۸.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی بعد از برجام

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان محمد رضا نعمت‌زاده بعد از ظهر جمعه در آیین بهره‌برداری از کارخانه نورد ۵۰۰ هزار تنی بردسیر که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمان برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری و سایر بزرگان برای جلوگیری از فروش مواد خام و تبدیل آن به کالاهای با ارزش افزوده بیشتر تاکید داشته‌اند و این برنامه‌ها به علت برخی از مشکلات، پیشرفت زیادی نداشته است.
وی بیان داشت: از ابتدای حضورم گفته‌ام، یکی از اهداف ما توجه به جلوگیری از صدور مواد خام و تبدیل آنها به مواد با ارزش است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۸.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی بعد از برجام به تصویب هیئت سرمایه‌گذاری خارجی رسیده که از این میزان ۵.۵ میلیارد دلار مربوط به بخش صنعت و معدن است.
نعمت‌زاده اضافه کرد: تولید فولاد در کشور بر اساس احیای مستقیم است و ۶۳ میلیون تن تولید سنگ آهن داشتیم که تولید سنگ آهن را اضافه نکردیم اما زمینه‌سازی شده تا ۷۵ میلیون سنگ آهن تن تولید شود و این میزان در سال آینده به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.
وی ابراز داشت: در بخشی تولید کنستانتره 28 میلیون تن ظرفیت را به ۴۸ تن رسانده‌ایم که استان کرمان نقش به سزایی در این زمینه دارد و به جای صدور سنگ خام توانستیم، کنستانتره را با ارزش بیشتر صادر کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تولید گندله نیز از ۲۱میلیون تن به ۳۲میلیون تن رسیده است و سال آینده به 40 میلیون تن می‌رسد و تولید آهن اسفنجی از 18 میلیون تن ظرفیت به ۲۸.۸ میلیون تن رسیده و به 35 تن در اوایل سال آینده می‌رسد.
نعمت‌زاده افزود: تولید فولاد خام به ۳۱ میلیون تن افزایش یافته و تولید محصولات فولادی از ۳۱ میلیون تن به ۳۷ میلیون تن افزایش یافته است و باید بیشتر به سمت پایین دستی حرکت کنیم و در این زمینه پروژه‌های متعدد را به دست گرفته‌ایم.
وی اظهار داشت: طرح‌های فولادی در خراسان، یزد، کردستان، هرمزگان، سیرجان، شادگان، نیریز، دزفول، مازندران، بندرعباس و اردستان و سیرجان در دست اجراست و به این پروژه‌ها برای تکمیل زنجیره فولاد بها داده‌ایم.
نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: ۲.۵ میلیون تن گندله در گل گهر سیرجان آماده افتتاح است و آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی در گل‌گهر به صورت آزمایشی طی سال گذشته راه‌اندازی شد که این پروژه درسال جاری افتتاح می‌شود.
وی گفت: با تصویب فرماندهی اقتصاد مقاومتی و همکاری بانک‌ها ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی طی سال جاری ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10024
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.