مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:


تعهدات بیمه سلامت در درمان ناباروری ۹۰ درصد است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: این بیمه هزینه‌های درمان ناباروری را تا سقف ۹۰ درصد افزایش داده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد جعفری با اشاره به هفته جمعیت و تاکید به فرزندآوری از افزایش تعهدات بیمه سلامت برای کاهش دغدغه‌های خانواده‌های متقاضی درمان ناباروری خبرداد.

او می‌گوید: سن مادربرای درمان ناباروری در تعهد قبلی بیمه ۴۵ سال بود که در ساز وکار جدید سن خانم برای درمان ناباروری تا ۴۹ سال در نظر گرفته می‌شود.

جعفری گفت: بیمه سلامت استان کرمان تا سالی سه مرتبه خدمات درمان ناباروری را با هر میزان پرداختی توسط بیمار، در تعهد دارد.

به گفته او، همچنین در بخش کلیه دارو‌هایی که استفاده می‌شود نزدیک به ۶۰ قلم داروی مشخس شده ولیست خدمات آزمایشگاهی و تجهیزات درمانی ک نیاز است تا سقف ۹۰ درصد در تعهد بیمه قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه ما به دنبال کاهش دغدغه‌های خانواده‌های متقاضی درمان ناباروری هستیم می‌گوید: از طرفی در مراکز دولتی مانند بیمارستان افضلی پور قرار شد مرکزدرمان ناباروری با تجهیزبیش از گذشته تعداد بیشتری ازخانواده‌های متقاضی درمان راپذیرش کنند.

او گفت: در صورت درمان‌های نیاز به بستری که معمولا یک روزه است نیز تسویه با واحد پذیرش تاسقف تعهد ۹۰ درصد برعهده بیمه سلامت و صرفا ۱۰ درصد توسط مریض داده شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان می‌گوید: دربرنامه درمان ناباروری سن خانم به ۴۹ سال تمام افزایش پیدا کرده است و خانم‌ها تا ۴۹ سال می‌توانند برای درمان ناباروری مراجعه کنند وبیمه سلامت نیز خدمات آنان را تا ۹۰ درصد در پوشش دارد.

او می‌گوید: بحث هزینه‌های درمان از طریق رحم اجاره‌ای و نیزجنین اهدایی ودرمان سقط‌های مکرر نیزدر پوشش بیمه قرار گرفت.
او از اختصاص شماره تلفن ۰۹۱۳۱۴۰۲۹۴۰ برای پاسخ به هرگونه سوال و ابهام به این خانواده‌ها خبرداد.

جعفری گفت: اگر بخشی ازهزینه در خارج استان بود شاید بتوان در قالب برخی تعهدادت پرداخت شود.

اومی گوید: درمان بیماران دیگرسازمان‌های بیمه گر توسط بیمه خودشان پرداخت می‌شود وبعد با بیمه سلامت تسویه می‌شود، به عبارتی درمان ناباروری همه شهروندان برعهده بیمه سلامت است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، چنانچه افراد به به مراکز غیردولتی مراجعه کنند تا ۹۰ درصد هزینه هایشان را براساس سازو کار تعرفه‌های غیردولتی پرداخت می‌کنیم.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88687
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.