جشن نیکوکاری امسال مجازی است| افزایش کمک‌های مردمی در ایام کرونا

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: جشن نیکوکاری امسال 13 و 14 اسفندماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

یحیی صادقی امروز یکشنبه – 10 اسفندماه – در نشست خبری افزود: در شرایط کرونا کمک های مردم بیش از دو برابر شده و در مجموع پرداخت‌ها در جشن نیکوکاری سال گذشته، صدقات، زکات و موارد دیگر رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه کد #034*8877* راحت ترین روش پرداخت صدقات و خیرات به کمیته امداد است، افزود: 51 میلیارد تومان زکات در سال جاری در استان کرمان جمع آوری شده که بیشترین مبالغ مربوط به زکات مستحبی و عمدتا پسته است.

به گفته صادقی سال گذشته پایگاه های مدارس، سطح شهر و مصلی های نماز جمعه را در برگزاری جشن نیکوکاری نداشتیم اما رقم قابل توجهی حدود 20 میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد که نسبت به سال 97 بسیار بیشتر بود.

120 هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد

او گفت: حدود 120 هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد هستند و در پی خارج شدن عده ای از چتر حمایت امداد، افراد دیگری اضافه می‌شوند.

صادقی تصریح کرد: پرداخت کمک معیشت ماهیانه کمیته امداد به مددجویان نمی تواند گره گشای مسائل خانواده ها باشد و اگر خانوارها مولد شوند، می تواند بخشی از مشکلات آنها را حل کند.

وی بیان کرد: 20 اسفندماه جاری جشن توانمندسازی بیش از 5000 خانواده در استان کرمان را با حضور ریاست کمیته امداد کشور برگزار خواهیم کرد که کار با ارزشی است و خانواده های محروم تبدیل به افراد مولد با درآمد پایدار شده اند.

صادقی تصریح کرد: امسال بیش از 239 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت شده که شغل ایجاد شده از این محل 9226 مورد بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حدود 37 هزار نفر حامی ایتام در استان کرمان هستند که تعداد ایتام حدود 20 هزار نفر است و برخی از این بچه ها دو یا سه حامی دارند و برخی هنوز حامی ندارند.

صادقی با اشاره به اینکه پرداختی حامی ها مستقیما به حساب ایتام واریز می شود، بیان کرد: طرح “هر کارمند یک حامی” در سطح کشور از چند ماه قبل اجرا می شود که اثرات خوبی داشته و در برخی ادارات 100 درصد کارکنان حامی ایتام شده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65697
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.