مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان عنوان کرد


دردسرهای سرقت تجهیزات مخابراتی برای ارتباطات در استان کرمان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: با وجود تلاش های فراوان و سرمایه گذاری زیاد که در بخش ارتباطات در چند سال اخیر شده، اما در سطح شهرستان های استان کرمان حتی بخشی از جاده ها که ارتباط قطع می شود، به واسطه سرقت باتری های سایت ها و کابل های مخابراتی است که شاهد نقاط کور جاده ای هستیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “مسعود الهامی” شامگاه ۱۶ آبان ماه در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت های ارتباطی شهرستان بم اظهار کرد: سرقت ها عامل اصلی جلوگیری توسعه ارتباطی در سطح شهرستان های استان کرمان است و باید برای جلوگیری از سرقت ها برنامه ویژه ای در نظر گرفت زیرا هزینه های زیادی برای بخش نگهداری شبکه های ارتباطی و تامین پایداری آن ها صورت می گیرد.

وی افزود: از ۱۲۶ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بم حدود ۶۵ روستای فاقد اینترنت به شبکه اینترنتی مطلوب متصل شدند که در دو هفته آینده به اپراتورهای موبایل همراه اول و ایرانسل متصل خواهند شد .

الهامی با اشاره به اینکه برخی از روستاها را در دو سال اخیر به شبکه فیبرملی وصل کردیم که نقطه عطفی در حوزه ارتباطات نقاط محروم روستایی بود، بیان کرد: از مجموع مدارس شهرستان بم نیز تعداد ۸۰ مدرسه شهری و ۷۶ مدرسه روستایی را با همکاری اپراتورهای ثابت و همراه  اول به شبکه ملی ارتباطی اینترنت پرسرعت متصل کردیم و به زودی تمام مدارس شهری و روستایی به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد و نگهداری و پایداری شبکه ارتباطات مدارس هم به مدت ۱۰ سال برعهده پیمانکار ما خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به سرقت کابل ها افزود: سرقت ها نه تنها به مخابرات استان ضرر وارد کرده بلکه ارتباط عمومی مردم را نیز مختل  کرده و متاسفانه با قطع و سرقت بخشی از کابل منطقه ای وسیع و پرجمعیت، ارتباطات آن ها برای ماه ها قطع می شود و با توجه به اینکه شرکت مخابرات یک بخش خصوصی است که درآمد هزینه ای مدیریت می شود، سرقت های زیاد جلوی توسعه را گرفته و بخش نگهداری مخابرات زانو زده است.

وی اظهار کرد: با وجود تلاش های فراوان و سرمایه گذاری زیاد که در بخش ارتباطات در چند سال اخیر شده، اما در سطح شهرستان های استان کرمان حتی بخشی از جاده ها که ارتباط قطع می شود، به واسطه سرقت باتری های سایت ها و کابل های مخابراتی است که شاهد نقاط کور جاده ای هستیم.

الهامی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: موضوع ضرر و تشعشعات مضر شبکه ارتباطات سیار در حد شایعه است و هیچ مقاله علمی مستند و محکمی برای ضرر تشعشعات موبایل نمی توان پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: سرمایه گذاری های زیادی در بخش اینترنت ثابت انجام شده که مغفول می ماند و لازم است فرهنگ سازی عمومی در سطح جامعه شود و زمانی مردم در منازل خودشان هستند از اپراتورهای ثابت که خدمات بهتری ارائه می دهند، استفاده کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79534
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.