راه‌اندازی اداره تصفیه امور ورشکستگی در کرمان تا ۲ ماه آینده

رییس کل دادگستری استان کرمان از راه‌اندازی اداره تصفیه امور ورشکستگی در کرمان با تصویب چارت و ابلاغ تشکیلات طی دو ماه آینده خبر داد.

یدالله موحد صبح امروز یکشنبه – ۲۴ اسفندماه- در نشست شورای آموزشی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده ها به مراجع قضایی، گفت: لازم است که با استفاده از شیوه های جایگزین دادرسی در راستای رفع اختلافات اقدام شده و از ورود پرونده ها به محاکم قضایی جلوگیری شود.

او افزود: بهره‌گیری از تجربیات قضات برجسته کشوری به منظور ارتقای سطح کاری قضات استان و افزایش کیفیت آموزشی از موارد مورد تاکید در حوزه آموزش دادگستری استان کرمان به شمار می رود.

موحد اضافه کرد: برگزاری نشست‌های نقد رای در راستای برنامه های آموزشی دادگستری کل استان کرمان به خوبی دنبال شده و در سال آینده نیز با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تداوم دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از ظرفیت مساجد به منظور کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش با استفاده از روش های جایگزین دادرسی از ضروریات سال آینده است زیرا با وجود افزایش شعب، قضات و کارکنان دستگاه قضایی، حجم کار نیروهای انسانی شاغل در مراجع قضایی همچنان بالا است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66647
1 نظر
  1. […] او البته مدعی است که کرمان رتبه ۷را در جذب اعتبارات حمایتی کرونا داشته و این شرایط مربوط به همه استان‌های کشور است. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.