رشد ۱۷ درصدی طلاق توافقی در کرمان

ایسنا_ حمید خالقی در جمع خبرنگاران از رشد نگران کننده ۱۷.۵۶درصدی طلاق توافقی در کرمان خبر داد و افزود که طی پنج ماهه ابتدای سال جاری یک هزار ۸۱۴ پرونده طلاق توافقی در دادگستری استان به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد که طی پنج ماهه گذشته سال جاری ۱۸۱۳ پرونده با موضوع مطالبه مهریه به ثبت رسیده است که آمار نشانگر رشد ۵.۷۸ درصدی در این زمینه می باشد.
این مقام قضائی با بیان اینکه طلاق به درخواست زوجه و مطالبه نفقه به ترتیب ۳.۶۴ درصد و ۸۵.۲۰ درصد در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود که زوجین بایستی قبل از ازدواج شناخت کامل و جامعی از طرف مقابل و خانواده وی کسب نمایند و با آگاهی وشناخت دقیق پا به عرصه زندگی مشترک بگذارند.
وی با بیان اینکه از شرایط بسیار مهم ازدواج کفویت زوجین است افزود که از مهم ترین عوامل پیوند پایدار و ازدواج موفق و زندگی آرام، هم شأن بودن زن و مرد است.
این مقام قضائی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در کفویت، ایمان است، تاکید کرد: زوجین بایستی در فرهنگ،اخلاق و در مسائل مالی واقتصادی هم تراز باشند.
وی گفت که دوستان، یکی از منابع مهم در تحقیقات زوجین محسوب می شوند و افرادی که مورد تحقیق قرار می گیرند باید واقعیت ها را منعکس نمایند و اطلاعات صحیح بدهند و به مطالبی که یقین ندارند را بیان نکنند.
این مقام قضائی خاطرنشان کرد که طبیعتا اختلاف سلیقه ها در ابتدای زندگی امری طبیعی و عادی است اما آنچه مهم است اگر در زندگی بحث و موضوعی که از سوی زوجین قابل حل نیست، باید از طریق مراجعه به مشاور و یا به شیوه کدخدامنشانه و ریش سفیدی حل وفصل شود تا تبدیل به یک بحران غیرفابل حل نگردد.
وی یکی از عمده مشکلات در زندگی زوجین را عدم اطلاع از مسائل خاص زناشویی دانست و افزود که به نظر می رسد چنانچه زوجین و یا خانواده ها در این خصوص اطلاعات خود را افزایش دهند موجب پیشگیری از بسیاری از طلاق ها خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14277
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.