از سال ۹۲ تا سال ۹۷؛


روند نزولی آمار ازدواج کرمان طی یک دهه

 در دهه گذشته بیشترین نرخ ازدواج ثبت شده در کرمان برای سال ۹۲ با ۲۹ هزار و ۹۲۶ ازدواج بوده است. بدون هیچ نوسانی با یک نمودار نزولی کاهش روند ثبت ازدواج تا سال ۹۸ ریزش داشته و به ۲۱ هزار و ۷۰ ازدواج رسیده است.

به گزارش کرمان‌نو، یک سال بعد در سال ۹۹ ثبت واقعه ازدواج در کرمان با یک رسد قابل‌توجه به بیش از ۲۴ هزار واقعه می‌رسد و سال ۱۴۰۰ هم این میزان را حفظ می‌کند، اما باز ریزش ازدواج در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تکرار می‌شود و درنهایت در سال ۱۴۰۲ ثبت واقعه ازدواج به ۱۹ هزار و ۴۶ مورد می‌رسد.

 از سال ۹۲ تا سال ۹۷ رابطه ازدواج و طلا در کرمان الاکلنگی است. آمار ازدواج ریزش داشته و آمار طلاق افزایشی بوده است. میزان طلاق در سال ۹۲ عدد ۴ هزار و ۳۷۲ مورد بوده؛ اما تا سال ۹۷ ثبت واقعه طلاق به نزدیک ۶ هزار واقعه رسیده است. این نرخ در سال‌های بعد نوسان داشته است و در نهایت در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۶ هزار و ۴۰۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده است. عدد طلاق در این سال به‌نوعی بیش از یک‌چهارم ازدواج‌هایی است که در این تاریخ به ثبت رسیده است.

 طبق اطلاعات سازمان ثبت‌احوال بیشترین میزان ثبت واقعه ازدواج و طلاق در کرمان و بعد از آن سیرجان قرار دارد. در سال ۱۴۰۲ بیشترین ثبت ازدواج بعد از کرمان و سیرجان به ترتیب در شهرستان‌های بم با بیش از هزار و ۵۰۰ واقعه ازدواج و سپس جیرفت با ثبت هزار و ۴۶۴ واقعه ازدواج و بعد از آن رفسنجان با هزار و ۳۹۹ واقعه ازدواج قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119619
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.