شناسایی 100 هزار فرصت شغلی در استان

محمد رضا جهانگیری پس از اعلام اینکه یکصد هزار فرصت شغلی در استان وجود دارد ادامه داد: این تعداد فرصت اشتغال حدود ۶۰ دسته شغلی مانند صنایع شیمیایی، گردشگری، انرژی های پاک و غیره را شامل می شود.

وی به اجرای طرح اتم یعنی طرح اجرای آموزشهای مهارتی توسعه گرا مشارکت محور اشاره کرد و افزود: این طرح با همکاری بنگاه های اقتصادی بزرگ و امکانات و اعتبارات موجود سازمان فنی و حرفه ای از سال گذشته اجرا شده است.

او بیان کرد: در طرح اتم نیازسنجی گسترده ای بر اساس امکانات و نیازهای آموزشی و فرصت های شغلی در هر شهرستان انجام پذیرفته است تا نیاز واقعی بازار کار مشخص شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای اظهار کرد: نیازهای فعلی اشتغال از طریق موسسات بخش خصوصی و کاریابی، فرمانداری ها تامین می شود و در آینده نیز با استفاده از برنامه های توسعه ای، طرح های مشترکی مانند طرح تکاپو و پتانسیل های منطقه ای درصدد جذب متقاضیان بازار کار هستیم.

وی می گوید با توجه به اینکه بانک علمی از نیازهای بازار کار تهیه شده است طرح اتم از سه روش مراکز ثابت دولتی، بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی معین مناطق اجرا می شود.

 

جهانگیری خاطرنشان کرد: منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح از محل اعتبارات مشارکت کنندگان و به منظور استفاده از امکانات و زیرساختهای جمعی موجود و پرداخت هزینه های آموزشی خواهد بود.

وی عنوان کرد: همچنین به منظور حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین از طریق اعتبارات صندوق کارآفرینی امید و سایر بانکها نیز تسهیلات لازمه به متقاضیان گروه هدف تعلق خواهد گرفت.

به گفته او: با توجه به همسویی برنامه با طرح توانمندسازی جوامع محلی این آمادگی وجود دارد که از طریق تشکیل صندوق های خرد روستایی و تعاونی ها در مراحل نهایی طرح حمایت لازمه صورت پذیرد.

وی معتقد است: اجرای این طرح با توجه به اهداف آن در یک دوره کوتاه مدت به نتیجه نمی رسد لذا دو بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت برای ان در نظر گرفته شده است و برنامه کوتاه مدت در بازه زمانی یکساله و برنامه بلند مدت تا پنج سال پس از بررسی بازخوردها و اصلاح در راستای بهبود مستمر طرح ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فنی و حرفه ای افزود: سال گذشته قراردادهای آموزشی فراوانی با بنگاه های اقتصادی منعقد کردیم که رتبه اول درآمد آموزشی درکشور را کسب کردیم.

 

وی تاکید کرد: ضعف زیر ساخت های اقتصادی، مشکلات واحدهای تولیدی، ضعف و ناکارآمد بودن سیستم آموزش در مراکز آموزش عالی و وجود نواقص در بحث آموزش های مهارتی باعث شده است که نیروی ماهر متناسب با بازار کار اندکی باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28355
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.