شهرداری فقط مسوول ساماندهی سگ‌های ولگرد نیست

ماه‌بانو معصوم‌زاده، رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با بیان اینکه سگ‌هایی که در جمعیت‌های انسانی زندگی می‌کنند، به دلیل پیشگیری از بیماری‌هایی همچون سیاه‌زخم، هاری و بیماری‌های مشابه الزاماً باید تحت واکسیناسیون قرار گیرند، اظهار داشت: شهرداری در حد توانش به این معضل ورود کرده است. از یکسو باید بپذیریم که شهرداری وظیفه زنده‌گیری سگ‌ها و تامین مکان برای نگهداری آنها را بر عهده دارد و از سوی دیگر نیز باید مشخص شود ارگان‌های مختلف دیگر در این رابطه چه وظایفی دارند. وی در ادامه صحبت‌های خود، حل و فصل معضل سگ‌های ولگرد کرمان را به مانند یک تسلسل دانست و افزود: پس از جمع‌آوری این حیوانات، نمی‌شود فقط انتظار داشته باشیم آنها را در یک مکانی نگهداری کنیم. بنابراین  این موضوع را به تمام ارگان‌های دیگر هم اعلام کرده‌ایم تا بیایند و هر ارگانی تعیین کند در این مورد چه وظایفی می‌تواند بر عهده گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهر کرمان حدود 17 هزار سگ بلاصاحب و ولگرد وجود دارد، تشریح کرد: شهرداری روزانه تا 15 قلاده سگ را به صورت زنده جمع‌آوری می‌کند. این درحالی است که این میزان باز هم برای شهر کرمان اندک است. بنابراین شهرداری ناگزیر است که از ان‌جی‌اُها و نهادهای دیگر هم کمک بگیرد. وی افزود: پس از زنده‌گیری سگ‌ها از سوی شهرداری و انتقال آنها به پناهگاه، مسائل دیگری از جمله تامین غذا، عقیم‌سازی و موضوع واکسیناسیون هم وجود دارد که باید به آنها توجه شود. معصوم‌زاده به طرح‌هایی که در زمینه واکسیناسیون و تغذیه سگ‌ها به کمیسیون سلامت شورای شهر کردمان ارائه شده اشاره کرد و افزود: طرح‌های زیادی در خصوص واکسیناسیون و تغذیه به ما ارائه شده که قرار است در اولین جلسه کمیسیون سلامت شورای شهر بررسی شوند و نتایج آنها نیز به صورت شفاف به مردم ارائه شود. معصوم‌زاده افزود: علاوه بر شورا، در استانداری هم جلسات موازی در حال برگزاری است که قرار است نتایج آنها نیز میان شورا و شهرداری تبادل نظر شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر کرمان با بیان اینکه هر جا که مشکلی پیش آمد باید آن را به صورت شفاف با مردم درمیان بگذاریم، خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است که یا با کمک یکسری بودجه‌های ملی و یا با استعانت از مردم این معضل را حل کنیم. وی افزود: هرجا که مردم پشت ما باشند و بدانند که ما صرفا برای سلامت خودشان جلسات را تشکیل می دهیم قطعاً پشتیبان ما خواهند بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22680
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.