شهردار: ۸۰ بوستان در شهر کرمان احداث شد

شهردار کرمان با اشاره به احداث ۲۰ بوستان محله‌ای در سال‌جاری، از ساخت حدود ۸۰ بوستان محله‌ای در دوره اخیر مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش کرمان نو، سیدمهران عالم‌زاده شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی مناطق پنج‌گانه شهر کرمان در جمع رسانه‌ها، هدف از این بازدید را بررسی روند اقدامات عمرانی مناطق در چارچوب برنامه‌های از پیش تعیین شده اعلام کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی، پروژه‌های مناطق پنج‌گانه در پایان سال گذشته طراحی شد.

وی با بیان اینکه پس از آن شهرداری‌های مناطق موظف بودند اجرای پروژه‌ها را شروع کنند ادامه داد: لذا به منظور رصد کردن اقدامات مناطق پنج‌گانه، امروز از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام بازدید شد.

عالم زاده با بیان اینکه خوشبختانه تمامی پروژه‌ها در مناطق پنج‌گانه فعال و در حال اجرا هستند، گفت: با پیگیری مستمر و تلاش جدی شهرداران مناطق، در ۶ ماه اول امسال، شاهد آماده شدن و بهره‌برداری از تعدادی از پروژه‌ها هستیم.

شهردار کرمان افزود: برخلاف روال سال‌های گذشته که معطل و درگیر طراحی و انتخاب پیمانکار بودیم، هم‌اکنون با اقدامات مقدماتی و لازم، پروژه‌های عمرانی شروع شده است.

وی اقدامات مناطق پنج‌گانه شهرداری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه هر یک از مناطق، ساختِ حداقل سه تا چهار پارک را در دستور کار دارند؛ لذا تا پایان امسال نزدیک به ۲۰ پارک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تا پایان این دوره، نیمی از پارک‌های محله‌ای به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: تا پایان سال نیز مابقی بوستان‌ها افتتاح خواهد شد.

عالم‌زاده از بازدید دوره‌ای در روزهای آینده از آسفالت شهر کرمان خبر داد و افزود: علاوه بر پروژه‌های خرد، پروژه‌های بزرگ شهری از جمله پیاده‌راه‌سازی میدان ‘توحید’ و تقاطع غیرهم‌سطح ‘شهدای خلبان’ نیز در دستور کار قرار دارد که تا رسیدن به مرحله نهایی، روند اجرا و سرعت کار را به‌صورت مستمر رصد خواهیم کرد.

وی درخصوص رویکرد شهرداری در این دوره درجهت توجه به پروژه‌های مقیاس‌کوچک شهری و محله‌ای گفت: مردم‌محوری و محله‌محوری، از شعارها و رویکردهای این دوره از مدیریت شهری بود که به‌خوبی اجرا شد.

عالم زاده در زمینه اهمیت رویکرد محله‌محوری در شهر کرمان تصریح کرد: بوستان‌های محله‌ای و شکل‌گیری فضای اجتماعی محله‌ای، باعث تقویت یک محله می‌شود.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه بوستان‌های محله‌ای در ایجاد فضای نشاط‌آور در محله‌ها در دوران قرنطینه، مؤثر هستند، گفت: مردم در بوستان‌های محله‌ای حضور پیدا می‌کنند و فرصتی ایجاد می‌شود تا تعاملات و روابط اجتماعی به‌خوبی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۶۰ بوستان محله‌ای در شهر کرمان احداث شده است، افزود: ۲۰ بوستان محله‌ای دیگر نیز طی سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

عالم‌زاده افزود: درمجموع ۸۰ بوستان در ۸۰ محله شهر ساخته می‌شود که موجب پویایی محله‌ها و ایجاد فضاهای اجتماعی، تفریحی و ورزشی در محله‌ها خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69506
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.