مشکل ادامه‌دار صف‌های طولانی بنزین در قلعه گنج


فرماندار قلعه‌گنج:‌ نیمی از نازل‌های سوخت خراب است

فرماندار قلعه‌گنج خراب بودن نیمی از نازل‌های سوخت را یکی از عوامل صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت این شهرستان دانست و گفت:‌ وجود کارت‌های غیربومی بویژه از کرمان، بندرعباس و میناب در قلعه‌گنج موجب افزایش سوخت‌گیری و طولانی شدن صف در جایگاه‌های سوخت شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، فرماندار شهرستان قلعه گنج با اشاره به اثر قاچاق سوخت بر صف‌های طولانی گفت: وجود کارت‌های غیربومی بویژه از کرمان، بندرعباس و میناب در قلعه‌گنج موجب افزایش سوخت‌گیری و طولانی شدن صف در جایگاه‌های سوخت شده است.

محمد فلاح کهن افزود: حدود نیمی از نازل‌های جایگاه‌های سوخت خراب است که امکان سوخت‌گیری سریع تر را غیرممکن می سازد و موجب افزایش صف می شود.

وی با بیان اینکه تانکرهای حامل سوخت نیز بموقع به جایگاه‌ها نمی‌رسند ادامه داد: در برخی جایگاه‌ها نازل‌های گازوئیل و بنزین از هم جدا نیست و حضور خودروهای سنگین موجب ترافیک و افزایش صف می شود.

به گفته فرماندار قلعه گنج ۱۰ جایگاه توزیع سوخت در قلعه‌گنج وجود دارد که ۹ جایگاه فعال است و یک جایگاه به دلیل مشکل سیستمی از مرکز، قادر به توزیع سوخت نیست.

امام جمعه جیرفت چند روز قبل در مورد راه‌های حل کمبود بنزین در جنوب گفت: با توجه به مسیر طولانی و راه پرپیچ و خم، یکی از راه‌های اصلی حل کمبود بنزین در جنوب کرمان ایجاد مخازن سوخت است.

حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر جیرفت اظهار داشت: از مدیران استان و شهرستان تقاضا می شود اقدامات شایسته را در این حوزه انجام دهند که یکی از این راه ها ایجاد مخازن بنزین و نفت در جیرفت است.

وی از مسئولان شرکت نفت نیز خواست وضعیت کمبود بنزین را سروسامان دهند چون که صف های طولانی (مقابل جایگاه های سوخت) زیبنده مردم نیست و نبودن بنزین در جایگاه های سوخت نشانه ضعف مدیریت است.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: البته باید با قاچاق هم مبارزه کرد و از صاحب‌نظران خواسته شود که راه های اصولی و صحیح برای مبارزه با قاچاق سوخت بیاندیشند؛ باید تصمیم هایی اتخاذ شود که مردم ما دچار مشکل نشوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98076
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.