مدیرعامل موسسه باغ هنر بم


فعالیت باغ هنر بم در چهار شاخه هنرهای سینما، نمایشی، تجسمی و سنتی

کرمان نو-عضو هیات مدیره و مدیرعامل موسسه باغ هنر بم گفت: این موسسه در رشته های هنری در چهار شاخه اصلی سینما،هنرهای نمایشی، تجسمی و سنتی فعالیت دارد و هنرهای خاص شهر بم نیز آموزش داده خواهد شد زیرا فراگیری و تجربه به ایجاد شغل و تولید و درآمدزایی منجر خواهد شد.

به گزارش کرمان نو علی نعمتی روز دوشنبه در جلسه مربوط به راه اندازی این موسسه در شهرستان بم گفت: در سال ۸۲عملیات اجرایی این پروژه قبل شروع شد و تا عملیات اسکلت نیز پیش رفت که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی متوقف شد .

او افزود: بخش عمده ای از هزینه های پروژه توسط کمک های مردمی تهیه شده بود و به مدت یک سال پروژه متوقف بود که با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد صنایع خودروسازی کرمان موتور مابقی هزینه ها را متقبل شود .

نعمتی ادامه داد:عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۳تا دی ماه ۹۷طول کشید و همچنین مجوز فعالیت چندمنظوره این موسسه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد و شرکت به ثبت رسید.

مدیرعامل موسسه باغ هنر بم تصریح کرد: اکنون که قرار است پروژه عملیات آن آغاز شود، اساسنامه ای تدوین شده است که شناساندن کارهای فرهنگی و هنری به مردم ،جریان سازی فرهنگی ، ایجاد بستر مناسب برای کارهای فرهنگی ، شناسایی استعداد ها و تحقیق و پژوهش فرهنگی هنری، مشارکت با اجرای طرح های پژوهشی فرهنگی و هنری، برگزاری همایش گردهمایی و سمینار ، تهیه و عرضه محصولات فرهنگی و هنری از قبیل کتاب  و فیلم های مستند دارای مجوز و.. از جمله فعالیت های این موسسه است.

نعمتی تأکید کرد:این مرکز متعلق به شهر بم دارد و مانند بخشی از خانه هر شهروند بمی است که باید به آن رسیدگی شود و همچنین فعالیت های این موسسه در چارچوب قانون وزارت ارشاد تعریف شده و خارج از این قوانین نخواهد بود .

مدیرعامل موسسه باغ هنر بم خاطرنشان کرد:انتظار می رود که این موسسه در دراز مدت به یک دانشگاه تبدیل شده و مجوز راه اندازی دوره های عالی را داشته باشیم که اگر به طور خاص در رشته های هنری فعالیت داشته باشیم استان کرمان می تواند از این دانشگاه استفاده کرده و خدمات بگیرد .

نعمتی اظهارداشت:در حال تجهیز موسسه هستیم و بزرگترین مشکل ما برگزاری کلاس ها است زیرا ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری کلاس ها به صورت حضوری را نمی دهد و امیدواریم بعد از مدیریت بیماری کرونا و پذیرش  هنرجو شروع به فعالیت کنیم .

باغ هنر بم بازوی شناسایی استعدادهاست

در ادامه فرماندار بم بیان کرد:بحث باغ هنر بعد از زلزله سال 82 در بم شروع شد و با یکسری مشکلات مجوزی برای نوع کاربری این موسسه و اقدامات انجام شده در این باغ هنر بوجود آمده بود .

هادی شهسوارپور افزود: وظیفه این مجموعه خدمت به هنر شهرستان بم است تا بازویی برای شناسایی استعدادهای مختلف و آموزش این استعدادها باشد.

او اظهار‌داشت:این موسسه بخشی از بار فرهنگی شهر در بحث های هنری و تخصصی را بر عهده دارد و انتظار می رود سازمان ها ،نهادها و ارگان هایی که کار فرهنگی بر عهده آن‌ها است مانند اداره فرهنگ و ارشاد از این موسسه حمایت کنند.

فرماندار بم خاطرنشان کرد:انتظار می رود از استعدادهایی که به دلیل عدم وجود این گونه موسسات و سیستم ها به جاهای دیگری رفته اند  نهایت استفاده را داشته باشیم و در شرق استان کرمان بتوانیم از این مجموعه استفاده کنیم.

شهسوارپور در پایان از مدیرعامل این موسسه درخواست کرد تا دو یا سه نفر از شهروندان بمی نیز در هیات مدیریه این موسسه عضو باشند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71262
1 نظر
  1. mas می گوید

    جالبه که هیچ اسمی از بانی پروژه “استاد شجریان” نیست!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.