فرماندار کرمان در نشست شورای مسکن شهرستان کرمان عنوان کرد:


تامین زمین، مهمترین مانع در طرح مسکن ملی شهر کرمان است

فرماندار کرمان گفت: طولانی‌شدن فرایند صدور مجوز و مسائلی از قبیل مشکلات زیست‌محیطی، قرارداشتن در پهنه سیلابی یا سفره‌های آب زیرزمینی از موانع اصلی اختصاص زمین به طرح نهضت ملی مسکن در این شهر است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، علی بابایی فرماندار کرمان روز یکشنبه در نشست شورای مسکن شهرستان افزود: طرح جهش ملی مسکن در کرمان نیازمند هم‌افزایی و کار جهادی مسئولان امر به‌ویژه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی است.

او بیان کرد: ۳۵ درصد از تعهد پروژه تحویل مسکن استان مربوط به شهرستان کرمان و مهم‌ترین مانع در طرح جهش مسکن شهرستان کرمان مربوط به تأمین زمین است.

فرماندار کرمان گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد این طرح وجود زمین‌های خالی شهر کرمان است و با هدایت انبوه‌سازان و مالکان زمین‌های مذکور به این سمت و مشارکت در ساخت‌وساز علاوه بر تولید مسکن، زمینه ساماندهی این اراضی نیز فراهم می‌شود.

او تصریح کرد: در صورت همکاری و هم‌افزایی مدیران دستگاه‌های دولتی، زمین‌های در اختیار این دستگاه‌ها نیز می‌تواند بخشی از کمبود زمین را جبران کند. روند پیشرفت طرح جهش مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این نشست گزارشی از روند پیشرفت طرح جهش مسکن در شهرستان کرمان ارائه کرد.

رضا حافظی گفت: برای همه متقاضیانی که حائز شرایط تایید نهایی در شهرستان هستند، تدابیر و تمهیدات لازم اتخاذ شده است. به گزارش ایرنا باتوجه‌به مشکلات تأمین زمین در شهر کرمان، ضمن امکان‌سنجی حل این مشکل، برخی زمین‌ها در شهرهای ذیل شهرستان کرمان تأمین و جانمایی شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117367
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.