معتادان متجاهر در استان کرمان جمع‌آوری می‌شوند

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز در نشست مشترک با اعضای کنگره بزرگداشت ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان گفت: دستگاه قضائی استان تمهیدات لازم برای تأمین امنیت مردم و گردشگران را در ایام نوروز اندیشیده است و می‌طلبد تمامی دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و خدمات رسان در این راستا تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه کار‌ها باید در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی صورت پذیرد، افزود: طبق برنامه ششم توسعه کشور، بهزیستی متولی نگهداری، بهبودی و درمان معتادین متجاهر در مراکز ماده ۱۶ می‌باشد.

موحد در خصوص معایب مجازات حبس و زندان گفت: افراد به محض ورود به زندان، حس مسئولیت‌پذیری آنها در قبال جامعه و خانواده در درون آن‌ها از بین می‌رود و این مسئله یک آفت بزرگ است.

وی تصریح کرد:باید از لحاظ ذهنی و فکری روی مددجویان کار شود و سپس اقدام به توانمندسازی زندانیان و حرفه آموزی به آنان نماییم تا شاهد بازگشت سعاتمندانه آن‌ها به جامعه باشیم.

مقام ارشد قضائی در استان کرمان با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر یک اولویت است، گفت: ما مسئولان در باید آسیب‌های اجتماعی غفلت کرده ایم وآن گونه که مد نظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بوده است کار جهادی در این حوزه صورت نپذیرفته است و باید از تمام ظرفیت‌ها در جهت کاهش این آسیب‌ها به ویژه اعتیاد و مواد مخدر استفاده کرد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیزدراین جلسه گفت‌: دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان به همراه تمامی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی امادگی لازم برای تامین امنیت مردم در نوروز را دارد و دستورات قضائی لازم جهت پیشگیری از وقوع جرائم صادر شده است.

دادخدا سالاری با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سارقان افراد معتاد می‌باشند، اظهار داشت: تعطیلات عید نوروز فرصت مناسب برای سارقان است که از غفلت و کم توجهی و بی دقتی خانواده برای سرقت نهایت استفاده را خواهند برد.

 امیری، مدیرکل زندان‌های استان کرمان نیز در این جلسه گفت: رهبر معظم انقلاب طی چند سال گذشته همواره بر حل معضلات و مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد و مواد مخدر تاکید داشته اند.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد نهاد بسیج تحت نظارت و مدیریت اداره کل بهزیستی استان کرمان اقدام به راه اندازی یک کمپ ماده ۱۶ در کرمان کند.

 در ایام تعطیلات نوروز یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم هنگام مسافرت و یا دید و بازدید عید، موضوع امنیت منازل است، زیرا بررسی‌ها نشان داده که سارقان حرفه‌ای به طور معمول در این ایام پرکارتر از همیشه خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی می‌کنند و به همین دلیل است که بر اساس آمار، سرقت از منازل و مغازه‌ها در تعطیلات نوروزی افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24007
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.