نوروزگاه ملی از ارگ جهانی بم پخش زنده می‌شود

کرمان نو -مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان ضمن دعوت از همه ایرانیان برای دیدن ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری بمِ بعد از زلزله(سال ۸۲) گفت: بم از جمله شهرستان هایی است که نوروزگاه ملی در آن برگزار و مراسم نوروز نیز به صورت زنده از آنتن صداوسیمای استان پخش خواهد شد.

به گزارش کرمان نو فریدون فعالی روز یکشنبه در چهارمین جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان بم  بیان کرد: در این شهرستان اتفاقات خوبی در بحث ارگ تاریخی بم و حوزه گردشگری رقم خورده است و مردم را دعوت می کنیم که بمِ بعد از زلزله را ببینند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کرمان ادامه داد: برنامه های مختلفی در سطح استان و شهرستان در ایام نوروز داریم که برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از جمله مهمترین آنهاست.

به گفته او شهرستان بم یکی از پایگاه های مهم و اصلی برای بازدید و حضور گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

نورپردازی ارگ بم

فعالی در ادامه درباره نورپردازی ارگ قدیم بم نیز اظهارداشت: مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بتازگی برای نورپردازی ارگ قدیم بم اختصاص یافته است و این پروژه در مرحله انتقال مشاور و عقدقرارداد قرار دارد که  بخشی از این آن نوروز به مرحله اجرا در خواهد آمد.

به گفته او اگر قرار باشد هر کاری در سایت های تاریخی راه بیفتند باید حتما با مطالعه و نظر مشاورین و دفاع در شورای راهبردی صورت گیرد .

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهارداشت:باید رویداد محور باشیم و تنها منتظر نمایشگاه بین المللی برای معرفی شهرستان نباشیم و رویدادهای مختلف را در طول سال تقویم کنیم .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86348
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.