هیچ تاکسی حق سوار کردن ۴ مسافر را ندارد

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان تاکید کرد: هیچ تاکسی نه حق افزایش نرخ کرایه و نه حق سوار کردن ۴ مسافر را دارد.

خدادادی درباره وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط تاکسی ها در شهر کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال بالای انتقال ویروس در وسایل حمل و نقل عمومی، یکسری پروتکل های بهداشتی تدوین و ابلاغ شد که بر این اساس همه تاکسی های سطح شهر موظف هستند این پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به حذف یک نفر مسافر از تاکسی ها اظهار کرد: براساس پروتکل های تعیین شده، باید یک نفر مسافر از تاکسی ها حذف شود ضمن آنکه موضوع افزایش نرخ نامه تاکسی ها در شهر کرمان هنوز نهایی نشده است و هیچ بحث سرشکنی قیمت ها با حذف یک نفر مسافر هنوز مطرح نیست.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت: هنوز در شورای شهر جمع بندی در بحث نرخنامه ها صورت نگرفته و افزایش دوباره نرخ تاکسی ها تصویب نشده است

وی اظهار کرد: در ابتدای سال جاری ۳۰ درصد افزایش نرخ تاکسی ها را داشتیم اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و از سوی دیگر افزایش قیمت های سایر کالاها پیشنهاد افزایش دوباره نرخ تاکسی ها را به شورای شهر ارائه داده ایم که هنوز به جمع بندی در این زمینه نرسیده ایم.

هیچ تاکسی حق افزایش کرایه را ندارد

وی با تاکید بر اینکه هیچ تاکسی نه حق افزایش نرخ کرایه و نه حق سوار کردن ۴ مسافر را دارد افزود: با توجه به اینکه گشت هایی در سطح شهر داریم، از مردم درخواست داریم اگر تخلفی هم در بحث نرخنامه و هم عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی رانندگان تاکسی دیدند، می توانند بلافاصله شماره پلاک تاکسی متخلف را به شماره ۱۰۰۰۱۷۹۸ پیامک کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با راننده متخلف برخورد خواهیم کرد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رعایت پروتکل های بهداشتی در تاکسی ها نیز گفت: روزانه دو نوبت تمامی تاکسی های شهر کرمان ضدعفونی می شوند ضمن آنکه رانندگان تاکسی موظف هستنند در طول مسیر از ماسک استفاده کنند و مسافران نیز باید ماسک بزنند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهنامه ای میان این سازمان و صندوق کارافرینی امید برای راه اندازی سیستم سیار پرداخت غیرنقدی کرایه تاکسی گفت: از هفته گذشته تقریبا بحث پول را از تاکسی ها حذف کرده ایم تا هم شهروندان و هم رانندگان از ناحیه آلودگی انتقال پول آسوده خاطر شوند

خدادادی با تاکید بر اینکه در طول روز نیز تاکسی داران موظف هستند که تاکسی های خود را ضدعفونی کنند افزود: به دنبال آن هستیم که مشکل نرخنامه را اساسی حل کنیم اما در حال حاضر افزایش نرخ تاکسی مجاز نیست و منتظر نظر نهایی شورای شهر و تایید فرمانداری هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54306
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.