ورود دادستانی زرند به موضوع آلایندگی و چگونگی استخدام‌ها در کارخانجات صنعتی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان از ورود دادستانی به پیگیری مطالبات شهروندان زرندی در موضوع استخدام‌ها و نیز بحث آلایندگی‌های بخش صنعت این شهرستان خبر داد.

“سید مهدی قویدل” با اشاره به رصد مطالبات مردمی در رسانه و فضای مجازی افزود: دستگاه قضایی از سرمایه گذاران حمایت می‌کند اما لازم است این بنگاه‌های اقتصادی آمار و چگونگی به‌کارگیری نیروهای استخدامی خود را به صورت شفاف و بدون ابهام به دادستانی اعلام نمایند.

قویدل با اشاره به بررسی‌های انجام شده در بحث استخدام نیروهای غیر بومی افزود: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که آمار واقعی به‌کارگیری نیروهای غیر بومی نسبت به آمار اعلام شده تفاوت دارد و در حالی که شهرستان زرند در تمام حوزه‌های کارشناسی مورد نیاز این کارخانجات دارای نیروهای تحصیل‌کرده، جوان و مستعد می‌باشد، این موضوع پذیرفتنی نیست که از نیروهای غیر بومی استفاده شود مگر آنکه واقعاً در تخصصی که مورد نیازشان است  شهرستان فاقد نیرو باشد که در آن صورت هم باید اولویت بر اساس بومیان استان باشد.

قویدل در پاسخ به وجود آلایندگی کارخانجات هم گفت: شخصا و در ساعات مختلف به برخی نقاط شهری و همچنین روستاهای نزدیک این کارخانجات سرکشی کردم و بوی بد و آزار دهنده این مجموعه ها اگر هم برای زیست مردم ایرادی نداشته باشد لیکن همین بوی آزار دهنده  هم باید رفع شود تا باعث سلب  آرامش روحی و روانی مردم   نشود.

دادستان زرند  افزود: علیرغم اینکه گزارش‌های مربوط به آلایندگی نشان می‌دهد که این میزان در حد نرمال است، اما برخی کارشناسان نظری دیگر دارند و از آنجایی که سلامت مردم از نظر ما با هیچ امری قابل معامله و چشم پوشی  نیست بنابراین رئیس اداره محیط زیست زرند را مامور کردم تا در اسرع وقت گزارش واقعی از میزان آلایندگی کارخانجات را به دادستانی ارائه دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35741
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.