شهردار کرمان:


وزارت کشور سهم خرید ۳۲ اتوبوس شهری کرمان را پرداخت نکرد

در دهه ۹۰ بالای ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر کرمان خدمات می‌داده؛ ولی در حال حاضر ۱۱۵ دستگاه اتوبوس در حال سرویس‌دهی داریم که با کمبود زیادی در این حوزه مواجه هستیم، البته اخیراً ۳۲ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که تلاش می‌کنیم تا چند هفته آینده به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر کرمان ملحق بشود.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، محسن تویسرکانی صبح امروز ۲۵ شهریور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه برای شهر کرمان در حوزه حمل‌ونقل شهری باید یک کار جدی انجام شود، اظهار داشت: از نظر تعداد تاکسی مشکلی در شهر کرمان نداریم؛ ۴ هزار و ۴۲۳ تاکسی در سطح شهر کرمان وجود دارد که ۷۰ درصد آنها فعال هستند و فعالیت رانندگان تاکسی رصد می‌شود.

او با بیان برای تاکسی برقی مذاکراتی با تولیدکنندگان و واردکنندگان داشتیم، جای نگرانی از این بابت نیست و تسهیلات هم به متقاضیان پرداخت می‌شود، افزود: ایستگاه‌های شارژ باید در سطح شهر احداث شود، البته خودروهای برقی از برق خانگی هم می‌توانند استفاده کنند.

 شهردار کرمان با اشاره به اینکه قیمت تاکسی برقی گران‌تر است و شاید تعرفه کرایه برای رانندگان صرف نداشته باشد و با برنامه‌ریزی که انجام شده قرار شده که کرایه این تاکسی‌ها بیشتر در نظر گرفته شود، بیان کرد: در حال حاضر تاکسی برقی در تهران فعال بوده و در حوزه زیست‌محیطی هم بسیار اثرگذار است.

او با بیان اینکه در حوزه اتوبوس وضعیت خوبی نداریم، افزود: در دهه ۹۰ بالای ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر کرمان خدمات می‌داده و باتوجه‌به افزایش جمعیت و گستردگی شهر اتوبوسی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان اضافه نشده است.

 تویسرکانی با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر ۱۱۵ دستگاه اتوبوس در حال سرویس‌دهی داریم که با کمبود زیادی در این حوزه مواجه هستیم، گفت: اخیراً ۳۲ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که تلاش می‌کنیم تا چند هفته آینده به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر کرمان ملحق بشود.

او با بیان اینکه شهرداری سهم خود را برای خرید این اتوبوس‌ها پرداخت کرده است و منتظر هستیم تا دولت و وزارت کشور سهم خود را پرداخت کند تا اتوبوس‌ها را تحویل بگیریم، ابراز داشت: تاکنون ۱۲ ایستگاه اتوبوس نوسازی و بازسازی شده است و ۲۸ ایستگاه نیز در حال تعمیر است.

 شهردار کرمان با اشاره به اینکه معابر شهر کرمان در حال حاضر مناسب اتوبوس بی‌آرتی نیست و همچنان مطالعات در حال انجام است، بیان کرد: گروه مترویی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرار است به کرمان بیاید و مطالعاتی در این زمینه انجام بدهند، اما واقعیت امر این است که در حال حاضر جمعیت شهر کرمان جوابگوی احداث مترو نیست.

او با بیان اینکه سرویس مدارس به شهرداری کرمان سپرده شده است، گفت: دغدغه‌ای در این حوزه نداریم، کارها به‌خوبی پیش می‌رود و مصوبات جلسات پیگیری می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121844
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.