پایان خدمت رسانی اتوبوس های شهرداری کرمان به شهرهای حومه

کامیاب، رییس کمیسیون و حمل و نقل در ابتدای جلسه  مصوبات کمیسیون متبوع خود را قرائت کرد. یکی از مصوبات این کمیسیون  نیاز به رای گیری در صحن علنی شورای شهر و مصوبه اعضا داشت.

کامیاب، عضو شورای شهر کرمان در خصوص این مصوبه  گفت: با  توجه به مصوبه حمل و نقل  ترافیک استان کرمان از ابتدای مهرماه سال جاری دیگر اتوبوس های شهرداری کرمان برای شهرهایی مانند اختیارآباد، محی آباد، ماهان و … نباید خدمت ارائه کنند.

به گفته کامیاب در سال های گذشته تعداد 5 دستگاه اتوبوس به شهرداری کرمان برای خدمت رسانی به شهرهایی مانند جوپار، اختیار آباد، کاظم آباد و چترود داده شده است که شهرداری کرمان در این مدت به شهرهای حومه کرمان نیز خدمت رسانی می کرد.

او همچنین تاکید می کند که براساس ادغام سازمان حمل و نقل و اتوبوس رانی امکان خدمت رسانی به شهرهای حومه کرمان وجود ندارد.

این عضو شورای شهر کرمان می گوید بر اساس قانون حتی پلیس راهنمایی اجازه تردد اتوبوس های شهری را در جاده نمی دهد همچنین دیگر شهرداری کرمان وظیفه ای در این خصوص ندارد.

عالم زاده شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت اقدام شهرداری در خصوص جابجایی مسافر توسط اتوبوس های شهرداری کرمان به شهرهای حومه قطعا تخلف است و اتوبوس های ما نیز صلاحیت این جابجایی را ندارند.

او همچنین می گوید  که من مسوولیت این جابجایی ها بر عهده نگرفتم و رسما در این خصوص نامه ای به سازمان اتوبوس رانی نوشتم  و گفتم اگر اتفاقی در این زمینه رخ دهد من زیر بار مسوولیت نمی روم.

به گفته وی هم اکنون شورای ترافیک مسوولیت این جابجایی ها را تا تعیین تکلیف این موضوع برعهده گرفته ولی شورای ترافیک نمی تواند چیزی را خلاف قانون به شهرداری تحمیل کند.

در نهایت اعضای شورای شهر با مصوبه کمیسیون حمل و نقل عمران موافقت کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30296
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.