پلیس اصلی ترین نهاد حفظ امنیت در جامعه است

فرمانده انتظامی شهرستان بم گفت: پلیس به عنوان اصلی ترین نهاد حفظ و امنیت در جامعه است و بیشترین سطح ارتباطات و تعامل را با عناصر، گروه ها و اقشار مختلف جامعه دارد.

کرمان نو – سرهنگ نجفی فرمانده انتظامی شهرستان بم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از نشست های خبری نیروی انتظامی و ناجا به نوعی تعامل با اصحاب رسانه جهت خدمت رسانی بهتر به مردم است .

سرهنگ اکبر نجفی بیان کرد: سازمان ناجا در بین نهادها و ارگان های دیگر بیشترین نیاز را به جلب مشارکت ، همراهی،تعامل و هم افزایی مردم دارد زیرا این امر می تواند تاثیرگذار باشد.

وی ضمن اشاره به هفته ناجا در ۱۳مهرماه تاکید کرد: شعار امسال هفته ناجا «با هم برای امنیت و سلامت» است و همچنین بدلیل مراسم اربعین و سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) برنامه های هفته ناجا از ۲۷ مهرماه الی ۲آبان ماه با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار میگردد.

فرمانده انتظامی شهرستان بم عنوان نمود:هفته نیروی انتظامی فرصتی جهت بازنمایی و معرفی جلوه هایی از خدمات و تصویر واقعی اقتدار ،کارآمدی،توانمندی و هوشمندی پلیس است که در این هفته بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی اجرا خواهد شد .

نجفی ضمن اشاره به عملکرد۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه گذشته توضیح داد: در بحث پیشگیری از وقوع جرم تنها شهرستانی هستیم که اقدام به ساماندهی معتادین متجاهر و راه اندازی کمپ ماده ۱۶ کردیم همچنین از اقدامات دیگر ما جهت جلوگیری از سرقت ها ترغیب و تشویق شهروندان در خصوص مجهز نمودن اماکن تجاری و مسکونی به سامانه مهاد و نصب جی پی اس بر روی خودروها است.

وی در حوزه کشفیات تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ تن مواد مخدر در بم کشف شده که نسبت به سال گذشته ۱۶۵درصد افزایش داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بم توضیح داد: در شش ماهه نخست سال جاری در حوزه جرایم خشن نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته ایم.

سرهنگ نجفی ضمن اشاره به کسب رتبه اول پلیس فتای بم در استان کرمان خاطر نشان کرد: در حوزه جرایم سایبری متاسفانه ۲۷ درصد افزایش و در کشفیات ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده که نشان از عدم آگاهی شهروندان درفضای مجازی است.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ارتقای فرهنگ ترافیک و همراهی شهروندان در حوزه تصادفات درون شهری افزود: در این حوزه نسبت به مدت مشابه۳۱ درصد، در تصادفات جرحی ۱۲درصد و تصادفات فوتی ۶۰ درصد کاهش تلفات را شاهد بودیم.

نجفی در حوزه تصادفات برون شهری بیان کرد:در حوزه تصادفات خسارتی ۱۹ درصد کاهش و تصادفات جرحی ۱۳ درصد افزایش داشتیم که دلیل این افزایش مربوط به ماشین های حمل قاچاق انسان بوده و به همین جهت در شورای تامین مطرح گردیده و اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت .

در پایان سرهنگ نجفی سامانه ۱۹۷ را پل ارتباطی مردم با پلیس دانست و گفت: آماده دریافت هرگونه انتقاد شکایت و یا پیشنهادی هستیم همچنین از شهروندان می خواهیم هرگونه موارد ناامنی را به ۱۱۰ اطلاع دهند.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=57313
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.