با راه‌اندازی اپلیکیشن سامانه «سپند» میسر شد:


کنترل آنلاین سرویس دانش‌آموزان از منزل تا مدرسه توسط والدین

مسئول امور تاکسیرانی و کارشناس سامانه پایش دانش‌آموزی (سپند) از راه‌اندازی اپلیکیشن تاکسیرانی خبر داد و گفت والدین کرمانی می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن تاکسیرانی مسیر سرویس مدرسه فرزندشان را ردیابی و حتی از سرعت آن اطلاع پیدا کنند».

مهدی روزبهی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سپند برای ارائه خدمات بهتر و نظم‌بخشی به سرویس‌های مدارس اظهار کرد: «سامانه‌ سپند حدود ۵ سال در بعضی از شهرهای کشور بصورت آزمایشی انجام شد. سال گذشته اجرای آن در سایر شهرها آغاز شد اما متاسفانه سال گذشته به دلیل این‌که شروع این کار بعد از آغاز مدارس بود به درستی اجرا نشد».

به گزارش فردای کرمان، وی با بیان این‌که تمام درخواست‌های سرویس مدرسه از طریق این سامانه انجام می‌شود، تصریح کرد: «به عنوان مثال راننده‌ای که می‌خواهد سرویس مدرسه‌ای را تقبل کند باید شرکتی که می‌خواهد با آن کار کند را در سامانه انتخاب کند، مدرسه نیز باید شرکتی که می‌خواهد با آن کار کند را در سامانه انتخاب کند و زمانی که دانش‌آموز وارد سامانه می‌شود با انتخاب مدرسه می‌تواند از طریق سایت راننده را انتخاب کند».

روزبهی بیان کرد: «امسال ما اصرار داریم که این کار بر اساس سامانه انجام شود و در حال حاضر نیز صدور مجوز تردد و برچسب را از طریق سامانه انجام می‌دهیم اما بخشی از کار مانند ثبت‌نام مدارس و والدین به عهده آموزش‌وپرورش است که باید پیگیری کنند».

او با بیان این‌که فایل برچسب سرویس مدرسه نیز از طریق سامانه اخذ و چاپ می‌شود، افزود: «برچسب دارای یک QR کد است که بازرسین یا نیروی انتظامی می‌توانند با استفاده از نرم‌افزاری که روی تلفن همراه آن‌ها نصب می‌شود این کد را بخوانند و تمام اطلاعات راننده را دریافت کنند».

مسئول امور تاکسیرانی و کارشناس سامانه‌ سپند با اشاره به مزایای این سامانه، گفت: «راننده‌ای که در این سامانه ثبت‌نام شده دارای گواهی عدم اعتیاد، گواهی سوءپیشینه و… می‌باشد و مورد تایید است».

وی با بیان این‌که تمامی رانندگان ملزم به ثبت‌نام در سامانه سپند هستند، ادامه داد: «در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و مطمئنا دو برابر این تعداد هنوز رانندگانی هستند که کار سرویس مدرسه را انجام می‌دهند».

روزبهی با بیان این‌که این رانندگان تا ۱۵ مهر فرصت دارند تا در سامانه ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: «در بازرسی‌هایی که تاکسیرانی با جدیت دنبال می‌کند این رانندگان شناسایی می‌شوند و کسانی که برچسب نداشته باشند جریمه می‌شوند یا مدارک آن‌ها اخذ می‌شود تا حتما مجوز تردد بگیرند و اخذ این مجوز نیز ملزم به ثبت‌نام در سامانه و تایید صلاحیت راننده است».

مسئول امور تاکسیرانی و کارشناس سامانه‌ی سپند با بیان این‌که این سامانه مجهز به اپلیکیشن‌های مخصوص راننده، والدین و بازرسی است، توضیح داد: «والدین با نصب اپلیکیشن می‌توانند در جریان تردد دانش‌آموز از خانه تا مدرسه باشند و حتی اپلیکیشن می‌تواند سرعت غیرمجاز را به والدین گزارش دهد». وی خاطرنشان کرد: «اپلیکیشن ها آماده هستند و بعد از تکمیل اطلاعات در سامانه، این اپلیکیشن‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و می‌توانند از آن استفاده کنند».

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35916
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.