گزارش کرمان نو از مشکلات آموزشی کلاس اولی ها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان: برخی از مدارس غیر دولتی دو شیفته می شوند/ از فضای آزمایشگاه، نمازخانه و سالن برای آموزش استفاده می کنیم/ به هر شکل که شده برای کلاس اولی ها آموزش حضوری برگزار می شود

کرمان نو/ گروه جامعه:کمتر از ۱۰ روز دیگر به بازگشایی مدارس مانده است و کماکان مرکز استان و اکثر شهرستانهای آن در وضعیت قرمز قرار دارند. اگر همین امروز سری به اپلیکیشن ماسک بزنید خواهید دید که معدود شهرستانی است که در وضعیت زرد قرار دارد. این مقوله با توجه به شیوه نامه ابلاغی بازگشایی مدارس و کمبود شدید فضا در مدارس استان، نگرانی والدین، خصوصا والدین دانش آموزان مقاطع پایه ابتدایی را دو چندان کرده است.

اکثر والدین نسبت به سطح یادگیری و کیفیت آموزشی بچه هایشان گلایه دارند

نسرین مادر دو فرزند پایه اول و دوم ابتدایی به کرمان نو می گوید که حتی بچه هایش قادر به خواندن درست مطالب کتاب درسی شان نیستند .
استرس و نگرانی به وضوح از منقطع صحبت کردنش و تکان دادن مکرر دست هایش پیداست. با رجوع به مدرسه فرزندش اصرار دارد، که کودکش با تکرار پایه بار دیگر کلاس اول ابتدایی را از نو بخواند.

معتقد است که فرزندش در لب مرز رد شدن بوده و حتی قادر به نوشتن صحیح ساده ترین کلمات نیز نیست.
این وضعیت البته تنها مربوط به این مدرسه و یا این والد نیست، والدین دیگر نیز از سطح کیفی آموزش که به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد ارائه می شد گلایه دارند و نگرانیشان نسبت به سال تحصیلی جدید دوچندان هم شده است، چرا که به قول خودشان دانش اموزی که هنوز نتوانسته است مفاهیم پایه آموزش را فرابگیرد حتما در سطح بالاتر دچار مشکل می شود.

محبوبه، مادر دیگری که کودکش تا حدی بیش فعال است به کرمان نو می گوید: برای اجبار کودک به نشستن پای تلویزیون و یا خواندن دروس به هر روشی حتی تنبیه بدنی و بستن پای بچه به پایه مبل به جهت ثنگه داشتن کودکش پای درس متوسل شده ولی هیچ فایده ای نداشته است.
می گوید فرزندش از او حرف شنوی ندارد و هنگام تمرین و خواندن و نوشتن به هر چیزی الی کتاب و دفتر نگاه می کند.

مادران دیگری نیز که برای ثبت نام فرزندشان برای پایه دوم ابتدایی ثبت نام کردند نیز وضعیتی مشابه با این والدین دارند، به گفته آن ها سطح یادگیری کودکشان به مراتب از فرزندان بزرگترشان که پیش از این پایه اول را گذرانده اند پایین تر است.

تدابیر آموزش و پرورش در خصوص آموزش دانش آموزان با وجود وضعیت قرمز استان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص تدابیر آموزش و پرورش استان در خصوص آموزش دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید با وجود وضعیت قرمز استان، می گوید: ما منتظریم تا ببینیم تا هفته آینده وضعیت استان از نظر کرونا به چه شکل خواهد بود، الان هم قسمت هایی از استان وضعیت زرد و حتی سفید دارند.
عباس ضیا ادامه می دهد: در مناطق سفید ما مشکلی نداریم و آموزش حضوری انجام می شود و در مناطق زرد نیز به صورت تلفیقی آموزش مجازی و حضوری صورت می گیرد اما در وضعیت قرمز آموزش صرفا از طریق شبکه شاد انجام می شود.

ناکارآمدی آموزش مجازی برای کلاس اولی ها

ضیا در پاسخ به گلایه والدین در خصوص ناکارآمدی آموزش مجازی برای کلاس اولی ها می گوید: ما در خصوص کلاس اولی ها پیگیر هستیم تا با هر شرایطی که می شود دانش آموز با معلم تعامل داشته باشد چرا که در این مقطع حتی ساده ترین آموزش ها مثل نحوه به دست گیری مداد نیاز به آموزش مناسب دارد.
او در این رابطه می افزاید: کماکان در حال برنامه ریزی هستیم تا حتی اگر شده روزی یک الی دو دانش آموز در پایه اول با همراهی والدین در مدارس حضور پیدا کنند و آموزش ببینند تا انشاالله وضعیت زرد شود و مشکل حل شود. اگر هم که وضعیت به همین ترتیب قرمز ماند، دانش آموزان را در ساعت های مختلف مثلا ۸ تا ۱۰ یک گروه و ۱۰ تا ۱۲ گروه دیگر آموزش می دهیم.

کمبود شدید فضای آموزشی در کرمان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به این پرسش که با وجود کمبود شدید فضای آموزشی در کرمان، وضعیت آموزش در مناطق زرد چگونه خواهد بود به کرمان نو می گوید: کل استان به این وضعیت نیست و این مشکل در شهر کرمان وجود دارد که ما در خصوص این مشکل برنامه ریزی کردیم که از کل فضای مدارس حتی فضای نماز خونه ، سالن و آزمایشگاه برای برگزاری کلاس ها استفاده کنیم.

ضیا با اشاره به اخذ مجوز مدارس غیر دولتی برای دو شیفته شدن، ادامه می دهد: در حال برنامه ریزی هستیم که در بعضی از مناطق از ساعات عصر نیز استفاده کنیم، چنان چه هم اکنون به بعضی از مدارس غیر دولتی مجوز داده ایم تا عصرها هم فعال باشند و دانش آموزان را به دو گروه صبح و عصر تقسیم کنند.
او همچنین در خصوص درخواست والدین کلاس اولی ها برای تکرار مجدد پایه، گفت: این امر صرفا در مدراس غیر دولتی و براساس درخواست ولی صورت می گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54841
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.