۱۱.۴ درصد جمعیت استان کرمان مددجوی کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: ۱۱.۴ درصد جمعیت استان مددجوی کمیته امداد هستند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، ناصر عسکری نژاد در دیدار با جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: حدود ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۸۶ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.

عسکری نژاد تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که کفه توانمندسازی مددجویان را نسبت به کفه خدمات معیشتی سنگین تر کنیم تا مددجویان با حفظ عزت نفس و کرامت بتوانند روی پای خود بایستند.

وی به اقدامات انجام شده توسط این نهاد در حوزه عمرانی اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۶۴۰۰ طرح احداث مسکن در شهرستان های استان در دست ساخت داشته و داریم که ۴۰۰۰ مورد از این واحدها تکمیل و تحویل مددجویان شده و مابقی نیز تا پایان امسال تکمیل و تحویل مددجویان خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال و توانمندسازی مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: تعهد کمیته امداد استان کرمان در کارگروه اشتغال استان در سال گذشته ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی بوده که با تلاش های انجام شده این نهاد موفق به ایجاد ۱۵ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد بیش از ۲۴ هزار فرصت شغلی به کمیته امداد استان کرمان اختصاص داده شده است.

عسکری نژاد به آمار دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت نیز اشاره و بیان کرد: هم اکنون حدود ۴۰ هزار دانش آموز و ۴۶۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند و از خدمات‌ این نهاد بهره مند هستند.

وی در ادامه به راه اندازی مراکز نیکوکار توسط این نهاد به منظور واگذاری کار مردم به خود نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۴۲۵ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در استان کرمان راه اندازی شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91655
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.