۲۲۷ نفر از داوطلبین شوراهای شهر و روستای شهرستان کرمان زن هستند

 محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان با اشاره به استقبال بالای مردم از ثبت نام در شوراها گفت که تنها در روز آخر تعداد ۷۱۵ نفر در شهرستان کرمان نام نویسی کردند و در پایان مهلت هفت روزه‌ی ثبت نام ، جمعاً ۱۶۶۸ نفر آمادگی خود را جهت شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان کرمان اعلام و اقدام به ثبت نام کردند که ۳۳۱ نفرشان سابقه عضویت در شوراهای ادوار پیشین را داشتند.
وی تعداد داوطلبین شوراهای روستایی را ۱۰۵۰ نفر اعلام کرد و گفت:تعداد ۱۲۴ نفر از متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای روستایی را بانوان تشکیل می دهد و از تعداد ۶۱۸ نفر داوطلبین شوراهای شهری هم ۱۰۳ نفر بانوان هستند. یعنی در مجموع ۲۲۷ نفر از داوطلبین شوراهای شهری و روستایی ما را بانوان تشکیل می دهند.
توحیدی با بیان اینکه اکثر داوطلبان این دوره را قشر جوان تشکیل می دهد گفت : داوطلبان زیر ۳۰ سال در شهرستان کرمان ۱۵۵ نفر ، بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۶۲۹ ، بین ۴۰ تا ۵۰ سال ۴۵۷ ، بین ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۸۸ ، بین ۶۰ تا ۷۰ سال ۱۲۰ و بالای هفتاد سال ۱۹ نفر هستند.
فرماندار کرمان با بیان اینکه ۱۸ نفر از داوطلبین دارای تحصیلات حوزوی هستند گفت : به لحاظ تحصیلات ۲۸ نفر دارای مدرک دکتری ، ۲۰۲ نفر فوق لیسانس ، ۴۵۴ نفر لیسانس ، ۱۲۰ نفر فوق دیپلم ، ۳۰۷ نفر دیپلم و ۵۲۹ نفر زیر دیپلم هستند که البته افرادی که پیش از این هم عضو شورا بوده اند از شرط تحصیلی معاف هستند.
وی بالاترین تعداد کاندیداهای شوراهای شهری را متعلق به شهر کرمان دانست و ابراز داشت: شهرستان کرمان ۱۳ شهر دارد که به ترتیب شهر کرمان ۳۸۸ داوطلب ، ماهان ۳۹ ، باغین ۲۵ ، جوپار ۲۴ ، گلباف ۲۲ ، اختیارآباد ۱۹ ، چترود ۱۹ ، زنگی آباد ۱۸ ، راین ۱۷ ، محی آباد ۱۷ ، شهداد ۱۲ ، اندوهجرد ۱۰ و کاظم آباد ۸ داوطلب دارد.
رئیس هیأت اجرایی شهرستان کرمان تعداد اعضای شورای شهر کرمان را ۱۱ نفر و مابقی شهرهای شهرستان را ۵ نفر اعلام کرد و گفت: با این حساب در مجموع در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ۷۱ نفر از داوطلبان شوراهای شهری برای عضویت در شوراها انتخاب خواهند شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10738
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.