۳۰۰تن شکر روی دست دولت باد کرد

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: بدلیل کاهش تفاوت قیمتی شکر با بازار آزاد، ۳۰۰ تن سهمیه دولتی شکر بدون متقاضی است.

۳۰۰تن سهمیه دولتی شکر بدون متقاضی

معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت شمال کرمان افزود: سرانه مصرف سالانه شکر در کرمان ۳۰ کیلوگرم است که نیاز ۶ ماهه استان ۴۹ هزار و ۳۰۰ تن بود که این اداره از طریق تنظیم بازار ۸ هزار و ۸۰۰ تن سهمیه دولتی شکر را توزیع کرده‌ایم و ۳۰۰تن سهمیه دولتی شکر بدون متقاضی است.

خسروی با اشاره به اینکه سرانه مصرف مرغ استان نیز ۲۱کیلوگرم در سال است که نیاز ۶ماهه استان ۳۴هزار و ۶۵۰تن می‌شود اما تنها ۵۰۰ تن مرغ منجمد توزیع شده است، تصریح کرد: علت این کاهش رغبت نداشتن مردم کرمان به مرغ منجمد است.

او اظهار داشت: در خصوص گوشت متاسفانه سرانه مصرف ۷کیلوگرم است و نیاز ۶ ماهه استان ۱۱هزار و ۳۵۰ تن بوده است که تنها ۲۸۰ تن گوشت قرمز منجمد توزیع کرده‌ایم و به نظر می‌رسد مردم کرمان به شکل عجیبی با فقر در این بخش مدارا می‌کنند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت شمال کرمان گفت: در خصوص مصرف گوشت حتی اگر قرار باشد قیمت افزایش پیدا کند بازار کشش این افزایش قیمت را ندارد و همین میزان مصرف نیز کاهش می‌یابد.

او با بیان اینکه سرانه مصرف برنج وارداتی در کرمان ۲۸ کیلوگرم است افزود: نیاز ۶ ماهه استان در این بخش ۴۶ هزار و ۲۰۰ تن بود که ۷ هزار و ۱۵۰ تن توزیع کرده‌ایم و به عبارتی یک ششم نیاز استان تنظیم شد.

خسروی با تاکید بر این که مشکلات افزایش قیمت و گرانی در بازار مهم‌ترین شکایت این روز‌های مردم کرمان است گفت: نرخ تورم شهریورماه کشور ۳.۶ درصد بوده است که تورم نقطه‌ای این ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴.۴ درصد است.

او تاکید کرد: ما از سیستم یکپارچه کشور جدا نیستیم و تلاش‌هایی برای کنترل بازار داشته‌ایم به گونه‌ای که از جمع سه استان گران کشور به رتبه ۲۲ کشور در تورم ماهانه رسیده‌ایم.

۴۰ درصد نیاز به مرغ استان از یزد وارد می‌شود

معاون بازرگانی صمت شمال کرمان تصریح کرد: در محصولی مانند مرغ ما واردکننده هستیم و ۴۰ درصد نیاز به مرغ استان ازاستان یزد عمدتا، وارد می‌شود هر چند که ما بخشی از تولیدمان به استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

او گفت: در قیمت گذاری مرغ به رغم اینکه بخشی زیادی از نیازمان در اختیار تولیدکننده‌های یزد است، اما قیمت مرغ کرمان نسبت به یزد، ۸۰۰ تومان ارزان‌تر است که این تفاوت قیمت به تنظیم بازار هفتگی مرغ که در کرمان انجام می‌شود، برمی گردد.

خسروی با بیان اینکه رتبه ۱۲ کشور را از نظر گرانی مرغ دارا هستیم افزود: بازار مرغ بازار پرکششی است و افزایش جزئی قیمت باعث کاهش معنادار تقاضا می‌شود.

او به گرانی قیمت روغن صاف قنادی اشاره کرد و افزود: افزایش ۳ برابری قیمت در این بخش را داشته‌ایم که به سبب مشکلاتی که در تأمین دانه‌های روغنی وارداتی به وجود آمده است، افزایش یافت.

معاون بازرسی صمت تاکید کرد: متاسفانه افراد سودجو از وضعیت کشور سوء استفاده و بر افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند که در حال شناسایی این افراد هستیم.

همچنین ابوالقاسمی معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت شمال کرمان نیز گفت: بالای ۹۰ هزار واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان وجود دارد که رسیدگی و نظارت بر عملکرد آنان نیازمند نیروی بازرس کافی است که ما در اختیار نداریم.

او بیان کرد: مردم از طریق تماس با ۱۲۴ گران‌فروشی و دیگر تخلفات صنفی را گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

ابوالقاسمی تصریح کرد: ۸۰ درصد گزارشات مردمی سریعا پاسخ داده می‌شود و ۲۰ درصد دلایل خاصی دارد که باید پی گیری شوند.

معاون بازرسی و نظارت صمت اظهار کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۹ برای تخلفات ۴ هزار و ۱۷۸ پرونده تشکیل شده است که در بازرسی از ۵۰ هزار واحد صنفی گزارش شده اند که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۸ هزار میلیارد ریال بوده است.

او تاکید کرد: ارزش ریالی پرونده‌هایی که منجر به صدور حکم توسط تعزیرات حکومتی شده است ۵۷۳ هزار میلیارد ریال بوده است و ۱۵ میلیارد ریال جرایم وصولی در این بخش بود.

او گفت:۳۰ بازرس نظارت وبازرسی از ۳۰ هزار واحدصنفی استان را عهده دار هستند که تعداد ناعادلانه‌ای است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=56837
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.