توقف هرچه زودتر دفن اموات در آرامستان فعلی

شهردار کرمان در بازدید از آرامستان جدید کرمان گفت: دفن اموات در آرامستان فعلی باید هرچه زودتر متوقف شود زیرا ممکن است به پردیسان قائم(عج) لطمه وارد شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه نمی‌خواهیم به این میراث به‌جامانده از گذشتگان، آسیبی وارد شود، بر سرعت‌بخشیدن به فعالیت‌های عمرانی در آرامستان جدید تأکید کرد و افزود: ساخت نمازخانه، غسالخانه، سرویس بهداشتی و مراکز خدماتی باید هرچه زودتر شروع و همراه با آماده‌سازی محل قبور دفن اموات اجرا شود تا شهروندانی که برای دفن اموات و زیارت قبور به این محل می‌آیند، تسهیلات لازم را در اختیار داشته باشند.

سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به آماده‌سازی گلبرگ بعدیِ آرامستان جدید، در خصوص غسالخانه این آرامستان گفت: نقشۀ غسالخانه آماده و طراحی شده و به‌زودی ساخت آن آغاز خواهد شد.

او افزود: مراحل کار گلبرگ اول در حال پایان است و تلاش می‌کنیم با معابر و پیاده‌روهای مناسب، از تجمع در آرامستان جدید جلوگیری کنیم.

شهردار کرمان ادامه داد: گلبرگ دیگر آرامستان نیز باید تا قبل از پایان سال تکمیل و اجرای دیوارچینی، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری، آسفالت و فضای سبز آن به پیمانکار سپرده شود.

عالم‌زاده با بیان اینکه باید برای تأمین آب آرامستان جدید، لولۀ موردنیاز خریداری و حفاری آغاز شود، گفت: دفن تعداد زیادی از اموات در این آرامستان پیش‌بینی شده و با تدابیر اندیشیده شده، آرامستان جدید تا سال‌های زیادی پاسخ‌گوی دفن اموات در شهر کرمان خواهد بود.

او افزود: از بازدید قبلی تاکنون، جادۀ دسترسی به آرامستان جدید تا محل قبور، در قالب پویش آسفالت شهرداری کرمان، آسفالت شده. ضمن اینکه علائم ترافیکی برای ایمنی نیز نصب می‌شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه اگر حادثه‌ای رخ دهد، در آرامستان فعلی دچار بحران و چالش می‌شویم، گفت: به همین دلیل تمام دستگاه‌های اجرایی باید همکاری کنند تا بعد از گذشت ۵۰ سال از ساخت آرامستان قبلی، این اتفاق خوب رقم بخورد و آرامستان جدید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: چیدمان تعداد ۱۴۰۰ قبر دوطبقۀ پیش‌ساخته در گلبرگ اول، براساس جهت قبله در حال انجام است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63065
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.