مازاد هزار میلیارد تومانی وصولی‌های مالیات به استان برنگشته است

استاندار کرمان در گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی خود با رئیس جمهور گفت: استان کرمان در سال ۹۸، هزار میلیارد تومان مازاد وصولی مالیات داشته است اما تاکنون هیچ مبلغی از آن به استان بازگشت داده نشده است.

محمد جواد فدایی افزود: درست است که این موضوع در قانون پیش بینی نشده اما می توانید با افزایش تخصیص به این استان کمک کنید. به گفته وی کرمان از هفت استان اول کشور در میان استان هایی است که مازاد وصول مالیات دارند.

در مصاحبه ای که رییس اتاق بازرگانی کرمان چندی پیش با خبرنگار «کرمان نو» داشت، گفت: هر سال در لایحه بودجه، درآمد دولت از مالیات استان کرمان افزایش یافته، این امر باعث شده جدلی بی‌پایان بین کرمانی‌ها و دولت در خصوص وصول مالیات شکل گیرد.

لازم به ذکر است براساس آنچه در لایحه بودجه ۹۹ آمده (که احتمال تغییر آن از سوی مجلس وجود دارد)، مالیات بر ارزش افزوده ۴۲.۸۵ درصد درآمد مالیاتی دولت از کرمان را باید تامین کند.

جدل کرمانی‌ها با دولت بر سر مالیات| حق با کیست؟

تحویل سه هزار واحد مسکونی به خانواده‌های محروم تا پایان شهریور

وی در ادامه صحبت های خود به ساخت هفت هزار واحد مسکونی در سال ۹۸ توسط کمیته امداد برای خانواده‌های محروم اشاره کرد و گفت: امسال نیز تا شهریور ماه سه هزار واحد دیگر با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن برای آنها ساخته می‌شود.

افتتاح ۳۲۰۰ پروژه در سال ۹۸

استاندار کرمان در گفت وگو با رئیس جمهور از افتتاح ۳۲۰۰ پروژه در سال ۹۸ در استان کرمان گفت و افزود: این پروژه ها به صورت مستقیم موجب اشتغال زایی برای ۹ هزار نفر شده اند.

فدایی عنوان کرد: سال گذشته ۱۲۳ درصد از اهداف ما در زمینه اشتغالزایی و افتتاح پروژه ها تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه خط انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان سرمایه گذار خصوصی دارد و تنها منتظر تخصیص آب از سمت وزارت نیرو است، گفت: از رئیس جمهور می خواهیم دستور دهند تا سریع تر به این موضوع رسیدگی شود.

استاندار کرمان از بهره برداری خط اول انتقال آب از خلیج فارس به صنایع استان در سال جاری خبر داد و گفت: برای شروع خط دوم این پروژه نیز منتظر دستور ریاست جمهوری هستیم تا هرچه زودتر عملیات اجرایی آغاز شود.

فشار مالیات بر گُرده کرمانی‌ها| رییس اتاق بازرگانی: مالیات بیشتر از تحریم‌ها مشکل‌ساز شده

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48875
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.