علیدادی مربی فصل گذشته تیم فوتسال زنان مس کرمان:


بازیکنان ما دربه‌در دنبال تیم در شهرهای دیگر هستند

اگرچه مشکلات مالی باشگاه مس کرمان در فصل گذشته بر کسی پوشیده نیست اما ماجرای تیم فوتسال دختران مس کرمان بیانگر اجحاف همیشگی در حق ورزش زنان است آنهم در شهری که امید تمام فوتسالیست‌های دختر راهیابی به همین تیم فوتسال مس کرمان است.

هانیه علیدادی بازیکن اسبق تیم فوتسال دختران مس کرمان و مربی فصل گذشته این تیم در گفتگویی اختصاصی با «کرمان نو» از مشکلات و کمبودهای این تیم در طول فصل گذشته گفت.

علیدادی با بیان اینکه ۴۰ درصد از قرارداد و پاداش سکوی این تیم از فصل قبل مانده، گفت: اول فصل که با باشگاه مس کرمان شروع کردیم در دوره مدیریت علی قرایی بود که خب قول‌های خوبی دادند، قراردادهای نسبتاً خوبی بسته شد؛ اما بعد که مدیریت عوض شد تمام برنامه‌ها به هم ریخت، بودجه کاملاً نصف شد. حتی اوایل تصمیم گرفتیم دیگر با باشگاه همکاری نکنیم تا اینکه گفتند برای جبران مقادیر کم شده یک مبلغی را به‌عنوان پاداش سکو می‌گذارند.

بازیکن اسبق مس کرمان در مورد امکانات در طول فصل نیز گفت: از لحاظ امکاناتی فصل افتضاحی را داشتیم سال‌های قبل که بازیکن بودیم و برای این تیم بازی می‌کردیم به‌مراتب اوضاع از همه نظر بهتر بود. بیش از ۹۰ درصد سفرهای ما با اتوبوس بود. کاش اتوبوس‌ها خوب بود، نمی‌دانم مشکلشان چه بود که بدترین اتوبوس‌ها را برای تیم دختران می‌گذاشتند.

او با بیان اینکه با تمام شرایطی که وجود داشت عملکرد تیم خوب بود ادامه داد: با همه این شرایط ما سوم شدیم و می‌توانستیم حتی به سوپرلیگ برویم.

علیدادی در مورد مشکلات دیگر تیم به «کرمان نو» گفت: درمورد تغذیه بارها بحث کردیم با ۱۵۰ هزار تومان هیچ جای ایران نمی‌شود شام خرید. با ۲۰۰ هزار تومان هیچ جای ایران نمی‌شود ناهار خرید. با ۳۵ هزار تومان به شما میان‌وعده نمی‌دهند. آن هم برای تیمی که در سطح حرفه‌ای کار می‌کند اما ما برای همین بدیهیات هم مشکل داشتیم.

علیدادی با بیان اینکه مگر می‌شود ما را با تیم نونهالان یا نوجوانان پسران مقایسه کرد افزود: مدام ما را با تیم‌های نونهالان یا نوجوانان پسران مقایسه می‌کردند. مگر می‌شود؟ یک تیم دختر در باشگاه داشتند که در لیگ برتر بازی می‌کرد؛ اما دریغ از کمی توجه و اهمیت.

حاضر نشدن از حق تیم دفاع کنند تا به سطح بالاتر برود

علیدادی با دلخوری از عملکرد باشگاه و بی‌توجهی نسبت به این تیم گفت: فصل هم که تمام شد تیمی که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد اگرچه سکوی سوم را به دست آورد؛ اما هنوز که هنوز است نه‌تنها مدال‌های ما را ندادند؛ بلکه تسویه‌حساب و پاداش سکو ما هم اتفاق نیفتاده است.

مربی فصل گذشته تیم فوتسال دختران مس کرمان ادامه داد: هنوز که هنوز است ما ۴۰ درصد قراردادمان به‌اضافه پاداش سکویمان را دریافت نکردیم که تقریباً ۶۰ درصد می‌شود. کل قراردادهای ما به یک میلیارد تومان هم نمی‌رسید.

او ادامه داد: عملکرد سازمان لیگ هم عجیب است ۲ تیم از سوپرلیگ نینداختند تیم ما سوم شده بود و مستحق صعود به سوپرلیگ بود؛ اما کسی از باشگاه پشت این تیم را نگرفت تا از حق بازیکنان دفاع کند و تیم به سوپرلیگ برود.

علیدادی افزود: الان هم که سطح رقابت‌ها شده لیگ برتر و لیگ دسته یک معلوم است انگیزه‌ای برای بازیکن نمی‌ماند. حتی یک نفر از حق تیم دفاع نکرد که پلی‌آف برگزار شود و تیم‌های سوم و چهارم لیگ برتر با تیم‌های هفتم و هشتم سوپر لیگ با هم مسابقه بدهند تا تکلیف تیم‌های راه‌یافته به سطح بالاتر مشخص شود.

او ادامه داد: آقای کافی در جلسه قرعه‌کشی حضور داشت آیا به این مسئله اعتراضی کرد؟ آیا حواسش بود که این‌طور ظلمی در حق تیمش و بازیکنانش شده؟ اما برایشان مهم نیست تیم دسته پایین‌تر باشد هزینه کمتر می‌کنند و دنبال کمتر هزینه‌کردن هستند. چیزی که در طول فصل هم نشان دادند که بودن یا نبودن این تیم مهم نیست. حتی در دوره آقای امیری خراسانی هم شرایط همین بود در بی‌تفاوت‌ترین حالت ممکن با این تیم برخورد می‌شد.

بازیکنان این شهر دربه‌در دنبال تیم در شهرهای دیگر هستند

علیدادی در مورد جدایی بازیکنان تیم فوتسال دختران مس کرمان گفت: الان اگر از بازیکنان ما بپرسید دنبال تیم هستند. نجمه و نرگس کریمی آبادان رفتند. باقی بازیکنان هم دنبال تیم هستند. نمی‌دانم وقتی یک سهمیه در شهر ما وجود دارد کلی آدم زحمت کشیدند این تیم را به این سطح رساندند و این تیم فرصتی است تا یکسری بازیکن ساخته شود و پیشرفت کنند؛ اما چرا بازیکنان این شهر باید دربه‌در دنبال تیم در شهرهای دیگر باشند.

او ادامه داد: وقتی دم از همکاری در سال آینده می‌زنند باید به این نکته هم توجه کنند که نیروی انسانی برای تیم گذاشته باشند با کدام نیرو انسانی بومی می‌خواهند تیم‌داری کنند؟ وقتی که می‌خواهند از پایه تیم داری کنند باید این نیروهای بومی از بازیکن و مربی گرفته تا کادر فنی را حفظ کنند؛ اما وقتی این کار را نمی‌کنند مشخص است که تیم داری برایشان مهم نیست.

علیدادی اضافه کرد: من ۲ ماه پیش به آقای حیدری و خانم اسدی گفتم که نیروی انسانی تیم دارد از دست می‌رود. همان جا گفتم منِ هانیه علیدادی نمی‌خواهم با شما همکاری کنم اما آن بازیکنی که هنوز می‌خواهد با شما همکاری کند حقش است در سهمیه‌ای که در شهر خودش است بازی کند. اگر هدف بومی‌سازی است باید این بومی‌ها نگه داشته شوند.

او در پایان گفت: حالا می‌خواهند از حداقلِ سال گذشته هم شرایط را حداقل تر کنند تیم را هم که نتوانستند به لیگ برتر ببرند بازیکن با چه انگیزه‌ای کار کند. وقتی همان بازیکن پیشنهاد ۱۲۰ میلیون‌تومانی دارد چرا باید با ۶۰ میلیون تومان بماند که بعد ۶۰ درصد همین ۶۰ میلیون تومان را هم نگیرد؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121206
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.