رتبه سوم گل‌گهر در لیگ دسته یک کشتی


با وجود رشد کشتی در استان کرمان سهم بومی‌ها قابل قبول نیست

با وجود رشد کشتی در استان هنوز باشگاه‌هایی مثل گل‌گهر ترجیح می‌دهند در لیگ‌های پایین و دسته یک از بازیکنان غیربومی استفاده کند.

به گزارش کرمان‌نو، درحالی‌که کشتی استان کرمان این روزها در دوران روبه‌رشد خود به سر می‌برد و حالا می‌تواند حرف‌های زیادی خصوصاً در بحث پرورش کشتی‌گیر داشته باشد؛ اما هنوز هستند باشگاه‌هایی که به‌جای استفاده از ورزشکاران بومی ترجیحشان استفاده از بازیکنان آماده و غیربومی است.
این موضوع البته در لیگ‌ها و مسابقات مهم شاید آن‌قدر موضوع نگران‌کننده‌ای نباشد؛ اما در لیگ‌های پایین‌تر می‌تواند زنگ خطری باشد.
باشگاه گل‌گهر سیرجان در حالی در مسابقات لیگ دسته یک کشتی فرنگی تیم‌داری کرده که بازیکنان این تیم را اکثرا غیربومی‌ها تشکیل دادند. این در حالی است که برگزاری لیگ دسته یک بیشتر جهت پرورش کشتی‌گیر و پایه سازی برای استان‌ها است و فرصتی خوب است تا تیم‌ها در جهت بومی‌سازی گام بردارند.
با وجود رشد خوب کشتی در استان و همین‌طور توجه به این موضوع که در لیگ دسته یک حتی ملی‌پوشان دوم و سوم هم شرکت نمی‌کنند اینکه چرا هنوز باشگاه‌ها از بازیکنان غیربومی استفاده می‌کنند جای سؤال دارد.
گل‌گهر به‌عنوان یکی از تیم‌های غنی در بحث کشتی در حالی تیم به مسابقات اعزام کرده که از استان هیچ کشتی‌گیری داخل تیم نبوده و فقط چند تا کشتی‌گیر سیرجانی در تیم حاضر بودند که گویا آنها هم بیشتر نقش ورزشکار پوششی داشتند.
در مرحله گروهی از بیست مسابقه برگزار شده سه تا کشتی‌گیر سیرجانی حضور داشتند که دوتای آنها باختند.
در مرحله گروهی از بیست مسابقه برگزار شده سه تا کشتی‌گیر سیرجانی حضور داشتند که دوتای آنها باختند. در دور برگشت گروهی هم از بیست مسابقه ۶ تا کشتی‌گیر سیرجان شرکت کردند که ۴تا باختند. این در حالی است که در مرحله نیمه‌نهایی باوجوداینکه سیرجان میزبان بوده از بیست مسابقه فقط یک کشتی‌گیر سیرجان در رقابت‌ها شرکت کرده و در مرحله نهایی هم از بیست مسابقه هیچ کشتی‌گیر بومی حضور نداشته و کلاً غیربومی بودند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120689
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.