هاشمی، مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان مطرح کرد؛


به‌ازای هر سه ازدواج یک طلاق ثبت شده

به گفته مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۹ هزار ازدواج و ۶۵۰۹ طلاق ثبت شده که به‌ازای هر ۳ ازدواج یک طلاق ثبت شده است

به گزارش کرمان‌نو، هاشمی مدیرکل ثبت و اسناد استان در نشست خبری روز یکشنبه سوم تیرماه با بیان اینکه سعی کردیم به سمت خدمات الکترونیکی برویم گفت: تلاش ما این بوده که به سمت‌وسویی برویم که مراجعه حضوری به ادارات را حذف کنیم.

هاشمی درمورد تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ گفت: در حوزه دفاتر ازدواج و طلاق بیش از ۱۹ هزار ازدواج ثبت شده که نسبت به سنوات قبل رشد داشته. همچنین در این مدت ۶۵۰۹ طلاق ثبت شده است.

۹۵ درصد اراضی حدنگاری شدند

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک با این اینکه ۹۵ درصد اراضی حدنگاری شده است، گفت: باتوجه‌به اینکه مساحت استان حدود ۱۸ میلیون ۲۷۲ هزار هکتار است از این مقدار ۱۷ میلیون ۴۳۹ هکتار حدنگاری شده است که به عبارتی ۹۵ درصد اراضی حدنگاری شده است.

او ادامه داد: در حوزه اراضی کشاورزی ۸۰۵ هزار هکتار مساحت سطح زیر کشت ما است که ۳۰۰ هزار هکتار داخل اراضی ملی قرار دارد و حدود ۵۵ درصد از اراضی کشاورزی نیز حدنگاری شده است.

مدیرکل اسناد و املاک استان گفت: در بحث اراضی روستایی ۶۸۵۱ هکتار معادل ۳۲ درصد حدنگاری شده و از مجموع ۲۴۳۶ روستای کرمان بیش از ۷۰۰ روستا را سنددار کردیم.

او ادامه داد: بازرسی از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و ادارات ۱۲۰۷ مورد اتفاق افتاده که ۱/۶ درصد رشد داشته است.

هاشمی، مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک در استان: از مساحت استان ۱۷ میلیون ۴۳۹ هکتار حدنگاری شده است که به عبارتی ۹۵ درصد اراضی حدنگاری شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119478
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.