تلنگری برای ورزش ایران؛


بیش از یک‌سوم تیم پناهندگان المپیک پاریس، ایرانی هستند!

کاروان ایران در حالی با ۴۰ ورزشکار با پرچم ایران در المپیک پاریس حاضر است که علاوه بر این تعداد ۱۴ ورزشکار در تیم پناهندگان و ۲ ورزشکار هم با پرچم کشورهای دیگر دارد. ۱۶ ورزشکاری که جزو کاروان ایران نیستند؛ اما ایرانی هستند.

به گزارش کرمان‌نو، تیم پناهندگان المپیک با ۳۷ ورزشکار از ۱۱ کشور جهان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند.
در فهرست ارائه شده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک، نام ۱۴ ورزشکار ایرانی در تیم پناهندگان دیده می‌شود. 
امید احمدی‌صفا (بوکس)، متین بالسینی (شنا)، محبوبه ژرفی (جودو)، سعید فضل‌الله (کانو سرعت)، یکتا جمالی (وزنه‌برداری)، ایمان مهدوی (کشتی آزاد)، کسرا مهدی‌پورنژاد (تکواندو)، دینا پوریونس (تکواندو)، امیر رضانژاد (کانو اسلالوم)، محمد رشنونژاد (جودو)، سمن سلطانی (کانو سرعت)، هادی تیران‌ولی‌پور (تکواندو)، جمال ولی‌زاده (کشتی فرنگی) و درسا یاوری‌وفا (بدمینتون)، ورزشکاران ایرانی عضو تیم پناهندگان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس هستند. 
این اتفاق در حالی برای ورزش ایران نگران‌کننده است که تقریباً بیش از یک‌سوم اعضای این تیم را ۱۴ ایرانی تشکیل می‌دهند!
بازی‌های المپیک پاریس در شرایطی قرار است آغاز شود که پیش‌ازاین روزنامه شرق نوشته بود: «برنامه‌ریزی برای حضور کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها با چیزی که انتظار می‌رفت، هم‌خوانی ندارد. ایران در پاریس کاروان بسیار کوچکی خواهد داشت و شانس مدال طلای چندان زیادی هم برای این کاروان تصور نمی‌شود. اگرچه هنوز کشتی به‌عنوان امید اول کاروان ایران در این بازی‌ها می‌تواند جور بقیه را بکشد، ولی آن‌طور فدراسیون کشتی پیش‌بینی کرد، نباید توقعات بی‌جا داشت و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن عنوان شده که باید انتظار دو مدال طلا را داشت.»  
«همان قدر که شانس مدال طلا پایین آمده، تعداد ورزشکاران اعزامی از ایران تحت عنوان کاروان ایران هم کم شده است. البته که این به معنای کم‌بودن ورزشکاران ایرانی در بازی‌های المپیک پاریس نخواهد بود. فارغ از چهره‌های مطرحی که قرار است با پرچم سایر کشورها در این دوره المپیک شرکت کنند، مثل کیمیا علیزاده که با پرچم بلغارستان می‌آید یا سعید ملایی که با پرچم جمهوری آذربایجان شرکت خواهد کرد، تیم پناهندگان کمیته بین‌المللی المپیک هم حضور دارد که ایرانی‌ها نقش بسزایی در تشکیل‌دادن آن دارند.»  
این موضوع تا حد زیادی می‌تواند نگران‌کننده باشد که بارهاوبارها ورزشکاران رشته‌های مختلف نسبت به بی‌توجهی‌ها و کمبودها گفته‌اند و شاید اگر هنوز ورزشکاری زیر این پرچم مانده است تلنگری باشد برای مسئولینی که در خواب هستند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120275
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.