رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم:


بیمارستان پاستور بم با کمبود تخت مواجه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: در بیمارستان پاستور بم با کمبود شدید تخت مواجه هستیم و اگر ۴۰۰ تخت دیگر به پاستور بم اضافه کنیم به استاندارد کشوری می‌رسیم.

به گزارش کرمان‌نو، علی صدیقی روز چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به کمبود تخت در پاستور بم ، طی رایزنی با بخش خصوصی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و درمانگاه تامین اجتماعی سعی شده تا برای حل مشکل تخت منابعی را از محل مالیات تامین کنند و یک درمانگاه بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید داشته باشیم تا بتوانیم به بهداشت و درمان شرق استان کرمان کمک کرده باشیم.
او ادامه داد: شاخص پرستار در شرق استان کرمان ۱.۱ دهم است که به نسبت کشوری در وضعیت مطلوبی قرار داریم .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به ضرورت احداث بیمارستان ۲۰۲ تخت خوابی در بم عنوان کرد: کلنگ احداث این پروژه در سال ۹۶ به زمین زده شد و به علت کمبود منابع نه تعطیل شده و نه پیشرفت خاصی داشته است‌.
صدیقی بیان کرد: سال ۱۴۰۱ در سفر رئیس جمهور شهید، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که مقررشد مبلغ ۲۵۰ میلیارد توسط وزارت بهداشت و ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر را سازمان برنامه و بودجه کشور تامین کند.
او افزود: سازمان برنامه و بودجه مبلغ یکصد میلیارد تومان از سهم خود را پرداخت کرده است و وزارت بهداشت هنوز مبلغی را نپرداخته است .
صدیقی توضیح داد: پیمانکار زمانی که نمی داند اسنادش پرداخت می شود یا نه کارگاه را تعطیل نمی‌کند اما کاری هم انجام نمی دهد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم اظهارداشت: شرکت مادر تخصصی مجری کار است و دانشگاه علوم پزشکی بم تنها بهره بردار است که پیگیری لازم برای تخصیص منابع را انجام می دهد .
او افزود: با توجه مشکلات شرق استان کرمان و کمبود تخت سال گذشته پروژه بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی فعال و مبلغی از محل منابع استانی تزریق شد.
صدیقی اضافه کرد:اگر مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومانی که مصوب شده به این پروژه تزریق شود هنوز ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که قرار داد اولیه این پروژه با مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان به اتمام برسد .
ئیس دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به اینکه پیشرفت این پروژه در حال حاضر به ۲۰ درصد رسیده است گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به پیمانکار محول شده است و اگر صورتحساب پیمانکار بروز پرداخت شود و مشکلی پیش نیاد امیدواریم سال ۱۴۰۴ این پروژه به پایان برسد.
او بیان کرد: با وجود اینکه شهرستان بم تنها یک بیمارستان دارد یکی از دغدغه های اصلی شهر بحث درمان است زیرا اگر مشکل خاصی برای بیمارستان پاستور پیش آید هیچ جایگزینی برای آن نداریم زیرا این موضوع از لحاظ پدافند غیرعامل نیز مشکل ساز است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121363
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.