به مناسبت هفته ملی کودک اعلام شد؛


رویداد ۲روزه (برای کودکان، برای آینده) در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با یاد شهیدان کودک و نوجوانان و تبریک هفته ملی کودک از رویداد دوروزه (برای کودکان، برای آینده)، اختتامیه جشنواره کتاب بال، حضور تماشاخانه سیار با اجرای تئاتر و برگزاری پیک امید در مناطق نابرخوردار و کم‌برخوردار استان به مناسبت هفته ملی کودک در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو، اکبر خدادادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان امروز، ۱۲ مهرماه در نشست خبری پیرامون برنامه‌های هفته ملی کودک گفت: هفته ملی کودک ۱۴۰۳ از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه برگزار و یادآور حقوق کودکان و نوجوانان است شعار امسال نیز «برای کودکان، برای آینده» است.

خدادادی گفت: برگزاری رویداد ۲ روزه (برای کودکان، برای آینده) ویژهٔ کودکان و نوجوانان با همکاری کارخانه نوآوری، برگزاری نشست انیمیشن با حضور کارگردان فیلم بچه زرنگ (پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ سینمای ایران)، افتتاح انجمن تئاتر کودک و نوجوان، افتتاح انجمن انیمیشن، افتتاح انجمن شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان، حضور تماشاخانه سیار با اجرای تئاتر (ماجرای گلهٔ من) و برگزاری پیک امید (اردوهای جهادی) در مناطق نابرخوردار و کم‌برخوردار استان، اختتامیه جشنواره کتابال با همکاری جمعیت دختران ایران‌زمین و اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله برنامه‌های کانون در هفته کودک و نوجوان است.

او با بیان اینکه به‌رسمیت‌شناختن دوران کودکی، از جمله بخش‌هایی است که رسانه‌ها می‌توانند روی آن کار کرده و به کانون پرورش فکری کمک کنند، اظهار کرد: برنامه‌های مربوط به کودک و نوجوان را نباید محدود به این هفته کرد؛ بلکه هدف ما برگزاری برنامه‌های متعدد در طول سال است و جامعه باید زیرساخت‌های زندگی مناسب را برای کودکان و نوجوانان فراهم کند.

او افزود: اساس کانون در راستای عدالت فرهنگی شکل‌گرفته و فعالیت‌های کانون رایگان است و فقط بعضی کارگاه‌ها با شهریه برگزار می‌شود که این کارگاه‌ها با حضور مربیان کانون و مربیان خارج کانون برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان افزود: ۴۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان کرمان داریم که از این تعداد ۳۶ مرکز ثابت و مابقی سیار هستند.

معاون فرهنگی کانون گفت: باهدف ترویج کتاب‌خوانی بین جوانان برنامه کتابال با همکاری جمعیت دختران ایران‌زمین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سطح استان‌ها در حال برگزاری است. شهرستان‌های زرند، رفسنجان، کرمان و شهربابک محوریت اصلی طرح کتاب بال بود که اجرا شد، در بقیه شهرستان‌ها نیز این طرح را ابلاغ کردیم که نوجوانان در فصل تابستان با ارائه طرح‌های خلاقانه در حوزه کتاب‌خوانی به اجرا پرداختند.

او افزود: در این میان ۲۱ طرح از خود کانون پرورش فکری به مرحله نهایی راه پیدا کرد که در هفته کتاب‌خوانی در آبان‌ماه از برگزیدگان تقدیر می‌شود. سایر طرح‌های استانی نیز داوری شده که در هر شهرستان به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود و اختتامیه این جشنواره در شهر کرمان در حال برگزاری است.

خدادادی اظهار کرد: ۴۴ دستگاه در هفته ملی کودک باید برنامه داشته باشند و جلسه برنامه‌ریزی آن در استانداری تشکیل شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در پایان افزود: تاکنون ادارات بهزیستی، شهرداری، هلال‌احمر، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز بهداشت و کتابخانه‌های عمومی گزارش برنامه‌های خود را برای بزرگداشت هفته ملی کودک ارائه کردند که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

همچنین قابل‌ذکر است که به مناسبت این هفته عضویت کانون رایگان انجام می‌پذیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122587
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.