جدایی برخی بازیکنان از قهرمان فصل گذشته هندبال


زنگ خطر برای تیم هندبال مس کرمان زده شد 

در حالی که امروز سه‌شنبه ۲۴ مرداد قرعه‌کشی لیگ برتر هندبال کشور انجام شد اما هنوز بودجه تیم قهرمان فصل گذشته مشخص نیست و شنیده‌ها حکایت از جدایی برخی بازیکنان این تیم دارد.

به گزارش کرمان‌نو، تیم هندبال مس کرمان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر هندبال کشور در حالی باید راهی مسابقات فصل جدید و همچنین باشگاه‌های آسیا شود که هنوز بودجه آن مشخص نشده و خبرهایی هم از جدایی برخی بازیکنان و مربی این تیم به گوش می‌رسد.

سید محمد موسوی سرمربی تیم هندبال مس کرمان با اشاره به قرعه کشی بازی‌های فصل جدید هندبال گفت: با پرداختی که باشگاه انجام داده و صحبت‌های اولیه‌ای که داشتیم دنبال این هستیم که تیم را برای فصل جدید آماده کنیم. داریم کارهای اولیه را انجام می‌دهیم اما نیاز داریم زمانی را بگذاریم تا بتوانیم بچه ها را کنار هم قرار دهیم. 

موسوی با اشاره به جدایی برخی از بازیکنان این تیم ادامه داد: شرایط درمورد بعضی از بازیکنان خوب ما مثل آقای صادقی و آقای حیدرپور به گونه‌ای است که شاید در فصل جدید آنها را در کنار خود نداشته باشیم. افشین صادقی به دنبال آن است تا در خارج از کشور بازی کند و بحث ITC او مطرح بود که نمی‌دانم الآن در چه مرحله‌ای است. مجتبی حیدرپور هم که قرارداد ۳ ساله با سپاهان داشت و سال گذشته به مس آمده بود و بازیکن سپاهان است و سپاهان هم اجازه خروج نمی‌دهد و قرار است همانجا بازی کند. نبود این ۲ بازیکن یا بازیکنان دیگر در صورتی که نتوانیم با آنها تمدید کنیم شرایط سختی را ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه تلاشمان این است که شرایط قبلی را حفظ کنیم گفت: به دنبال این هستیم که با همان تیم قبلی کار کنیم اما اگر نشود تمام ظرفیت قبلی را حفظ کرد باید به دنبال جذب بازیکن جدید باشیم. در کرمان هم اولویت و ترجیحمان این است که از تمام ظرفیت ورزشکاران کرمان استفاده کنیم مگر اینکه کسی خودش نخواهد بازی کند یا بخواهد جای دیگری برود.

موسوی افزود: بحث‌های مالی وجود دارد و پیشنهادهایی از سایر تیم‌ها هم به بازیکنان می‌شود مثلا باشگاه سپاهان در حال بستن یک تیم خوب با هزینه‌های خوبی است حرف خیلی از بازیکنان هم همین مسائل مالی است. در هر صورت ما تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم با بودجه‌ و امکاناتی که گفتند تیم را ببندیم و بتوانیم از جایگاهمان دفاع کنیم. 

موسوی با تاکید بر نیاز به بودجه کافی برای حضور در لیگ و جام باشگاه‌های آسیا گفت: باید در نظر بگیریم بودجه فصل قبل ما با توجه به شرایط خاصی که بود کمتر از سنوات گذشته شد اما ما مجبور بودیم هر طور که می‌شود فصل را بگذرانیم و بازیکنان را نگه داریم اما ما بازیکنی داریم مثلا هادی خواجه سلیمی، بازیکن تیم ملی نوجوانان ما است قرارداد این بازیکن ۱۰۰ میلیون تومان بوده اما این بازیکن بازی‌های خوبی برای ما انجام داده الان برای تمدید قراردادش نمیتوانیم بگوییم فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد به قراردادش اضافه شود. مطمئن باشید خیلی راحت اینطور بازیکنان را از دست می‌دهیم، ۱۰ تا تیم دیگر این بازیکنان را می‌خواهند.

موسوی با اشاره به شرایط نقل و انتقالات گفت: شرایطی که ما می‌بینیم به گونه‌ای است که تیمی مثل سپاهان به دنبال جذب بهترین بازیکنان است وقتی آنها در نقل‌وانتقالات قوی عمل کنند و تمام بازیکنان را یکجا جمع کنند به مراتب برای تیم‌های دیگر نگه داشتن بازیکنان سخت می‌شود. به‌هرحال ما دنبال این هستیم بتوانیم بودجه‌ی مناسبی را بگیریم اما خب بازیکنان با انتظاراتی پای قرارداد می‌آیند و ما هم بودجه‌مان محدود است، باید ببینیم چه می‌شود.

موسوی در مورد شرایط سخت پیش رو گفت: متاسفانه مجدد در مرحله گذار هستیم و با توجه به تغییر دولت شاهد تغییراتی خواهیم بود به همین دلیل برنامه‌مان این است که با صبر و حوصله موضوع را پیش ببریم.

او در مورد پرداختی‌های سال قبل گفت: بحث پرداختی قراردادها انجام شده و در مورد بحث پاداش قهرمانی هم قول داده شده تا شهریور انجام شود. 

موسوی در ادامه افزود: یک زمانی من به‌عنوان مربی با یک شهر دیگر قرارداد می‌بندم و برایم خیلی مهم نیست باشگاه پولم را ندهد به تعهدات فنی خودم عمل نمی‌کنم اما یک زمانی ما بومی همین شهر هستیم دلمان برای این تیم می‌سوزد بالاخره چند تا ورزشکار در هندبال رشد می‌کنند.

موسوی با اشاره به بازی‌های آسیایی تیم هندبال مس کرمان گفت: برای ما حفظ جایگاهمان مهم است امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که بتوانیم تیم خوبی را راهی مسابقات کنیم ما جام باشگاه‌های آسیا را هم داریم باید همه چیز را در نظر بگیریم.

موسوی در مورد جدایی دانیال امینایی مربی جوان تیم هندبال مس کرمان نیز توضیح داد و گفت: ما تصمیمی نداریم از کادر فنی‌مان کسی را جابه جا کنیم یا کنار بگذاریم. ما یکشنبه تمرین داشتیم آقای امینایی سر تمرین نیامده بودند و بعد که با ایشان صحبت کردیم گفتند که با توجه به شرایطی که دارند شاید نتوانند امسال در کنار ما باشند. گفتند با یکی دو جا هم صحبت کردند اما شاید آنجا هم نروند. به او گفتم که فکرهایش را بکند و اگر تمایل داشت در کنار تیم بماند ما هم از حضورش استقبال می‌کنیم. 

سرمربی تیم هندبال مس کرمان ادامه داد: کادری که داشتیم هیچ زمان دنبال مسائل مالی یا جایگاهی نبودند حتی پارسال هم که قراردادهای کادر بعد سال درست شد هیچ صحبتی نبود. کادر و بچه‌ها با رفاقت ایستادند حالا هم نگاهمان همان نگاه رفاقت و دوستی است. اگرچه در ورزش حرفه‌ای نگاه‌ها به گونه‌ی دیگری است اما نگاه ما چه در کادر چه بین بازیکنان بیشتر نگاه دوستی و رفاقت بوده، حالا باید ببینیم در نهایت تصمیم او چه می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121022
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.