تنها تیم فوتبال دختران رفسنجان زمین تمرین ندارد


سانس تمرین فوتبال دختران را به آقایان دادند

تنها تیم فوتبال دختران در رفسنجان این روزها با نداشتن زمین چمن روبرو است و زمینی که مناسب حضور دختران بوده از این تیم گرفته شده و سانس آن به آقایان داده شده است.

به گزارش کرمان‌نو، اگرچه فشار AFC بر باشگاه‌های ایرانی این است که باشگاه‌ها در بخش زنان تیم‌داری کنند؛ اما تا امروز این فشار با مقاومت زیادی از سوی باشگاه‌ها روبرو بوده است.

در رفسنجان تیم فوتبال مس رفسنجان که اخیراً موفق به کسب مجوز حرفه‌ای هم نشد تیم فوتبال زنان ندارد و اقبالی هم برای تیم‌داری در بخش زنان نداشته است.

درحالی‌که ۵ سال پیش با حمایت هیئت فوتبال رفسنجان تیم نوین برای دختران این شهر تشکیل شده بود؛ اما این روزها گویا بنابر دلایلی، چمنی که این تیم در آن تمرین می‌کرد از آنان گرفته شده است. به گفته مربی تیم فوتبال دختران نوین تنها زمین چمن مناسب خانم‌ها در رفسنجان را که ۵ سال است در آن تمرین می‌کنند از آنها گرفتند و سانس آن را به آقایان دادند.

نمی‌خواهند رفسنجان تیم فوتبال زنان داشته باشد

نایب‌رئیس هیئت فوتبال رفسنجان در این باره با بیان اینکه نمی‌خواهند رفسنجان تیم فوتبال زنان داشته باشد، گفت: از همان ابتدا برای تشکیل این تیم با مشکلاتی روبرو بودیم، حدود ۵ سال پیش تیم فوتبال دختران را با رایزنی‌های زیادی که با مسئولین وقت داشتیم در رفسنجان راه انداختیم تا دخترانی که به فوتبال علاقه‌مند هستند در یک تیم متمرکز حضور داشته باشند؛ چون آن زمان اصلاً در رفسنجان تیم زنان نبود. مسئولان هم قول دادند برای اینکه تیم فوتبال زنان راه‌اندازی شود همکاری کنند.

او با بیان اینکه اوایل ذهنیت‌ها بد بود ادامه داد: تفکر عده‌ای این بود که اصلاً نیازی نیست خانم‌ها فوتبال بازی کنند می‌گفتند: «شما فوتسال داخل سالن را دارید همین کافی است.» آن‌قدر پیگیر شدیم نزد امام‌جمعه، فرمانداری، نماینده و… رفتیم تا بالاخره اجازه دادند که اگر زمین حصارکشی باشد و اشرافی از اطراف نداشته باشد مشکلی نیست، مدت طولانی هم ما دنبال زمینی بودیم که متوجه شدیم آموزش‌وپرورش یک زمین بزرگ و خوبی دارد که برای یک مدرسه است و به درد کار ما هم می‌خورد.

ترکمان افزود: ما با آموزش‌وپرورش صحبت کردیم آن‌ها هم گفتند مشکلی برای اینکه زمین را در اختیار ما بگذارند، ندارد. اما خب چون یک سازمان دولتی هستند نمی‌توانستند این زمین را در اختیار افرادی خارج از اداره بگذارند مگر اینکه این سانس خریداری می‌شد. بعد از آن ما دنبال جایی بودیم تا این هزینه زمین را متقبل شود و به آموزش‌وپرورش پرداخت کند تا تمرینات تیم شروع شود.

نایب‌رئیس هیئت فوتبال رفسنجان با بیان اینکه پیگیری‌های ما باعث شد تا باشگاه مس رفسنجان این کار را تقبل کند، گفت: در آن زمان از طریق تربیت‌بدنی کارکنان باشگاه مس رفسنجان توانستیم این سانس تمرین را برای این تیم بگیریم. برای داشتن این سانس از طریق هیئت فوتبال این قرارداد را بستیم و حقیقتاً سال‌های اول هیچ هزینه‌ای گرفته نشد. بعدتر آموزش‌وپرورش گفت بازرس به آنها گیر داده و نمی‌توانند سانس را مجانی در اختیار تیم قرار بدهند، از طرفی هم زمین را به یک شرکت خصوصی اجاره داده بودند. با تربیت‌بدنی کارکنان صحبت کردیم آنها هم موافقت کردند که هزینه این سانس چمن را به‌حساب آموزش‌وپرورش پرداخت کنند تا تیم تمریناتش را ادامه دهد.

او ادامه داد: حدود ۶-۷ ماهی تربیت‌بدنی کارکنان این هزینه را به‌حساب آن شرکتی که چمن را از آموزش‌وپرورش کرایه کرده بود واریز می‌کرد و تمرینات انجام می‌شد. بعد مدتی گفتند که آقایان می‌خواهند این سانس را از ما بگیرند که ما پیگیر دلیل آن شدیم گفتند تربیت‌بدنی کارکنان گفتند: «ما بابت این سانس دیگر پول نمی‌دهیم.»

ترکمان با بیان اینکه اما اصل ماجرا موضوعات دیگر بود افزود: موضوع مسائل حاشیه‌ای بود. آمده بودند از پیج خصوصی یکی از این خانم‌ها عکس‌هایی که او پست کرده بود را اسکرین گرفته بودند و آن را به حراست برده بودند تا مانع ادامه تمرینات این تیم شوند. درصورتی‌که اصلاً عکس گرفتن از یک پیج خصوصی کار غیرقانونی بوده است.

او با بیان اینکه همین موضوعات را پررنگ کردند تا سانس تمرین را از تیم بگیرند ادامه داد: با تمام این موضوعات و یکسری حواشی دیگری که ایجاد کردند سانس تمرین را گرفتند. کسی که چمن را گرفته گفته اصلاً نمی‌خواهد به تیم فوتبال دختران سانس بدهد. با چندین باشگاه صحبت کردیم قرار شد از تیم حمایت کنند تا از هم نپاشد.

تا امروز تیم را با دست‌خالی نگه داشتیم

خاندانی مربی تیم دختران نوین درباره گرفته‌شدن زمین چمن این تیم گفت: متأسفانه در تمام این ۵ سال ما این تیم را با دست‌خالی نگه داشتیم. هیچ حمایتی از تیم ما نشده و حالا این چمن از ما گرفته شده تا سانس به آقایان داده شود. باوجوداینکه باقی چمن‌ها در اختیار آقایان است و این تنها چمنی بود که در اختیار خانم‌ها بود.

خاندانی ادامه داد: این چمن تنها چمنی است که حصارکشی خوبی دارد و برای خانم‌ها مناسب است. ما با هزینه‌های کم شهریه‌ای که از بچه‌ها گرفتیم کم‌کم شرایط را مهیا کردیم تا تیم برای مسابقات اعزام شود.

او ادامه داد: حالا بعد از ۵ سال چمنی که تمرین می‌کردیم را از ما گرفتند و چمن‌های دیگر نیز شرایط این چمن را ندارند این چمن کاملاً حصارکشی شده بود و آقایان نمی‌توانستند وارد شوند؛ اما باقی چمن‌ها آقایان می‌آیند و مزاحمت ایجاد می‌کنند. این تنها چمنی است که ما می‌توانیم راحت و بدون مشکلی از آن استفاده کنیم.

طبق آخرین شنیده‌های ما تیم فوتبال دختران نوین رفسنجان با توجه به اینکه هیچ چمنی در این شهر به آنها داده نمی‌شود با حدود ۳۰ فوتبالیست در سالنی که شخصا اجاره کردند تمرین می‌کنند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119623
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.