مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خبر داد؛ 


سفر وزیر ورزش و جوانان به کرمان 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از سفر وزیر ورزش به‌منظور افتتاح پروژه‌های ورزشی و برنامه‌ریزی برای تکمیل سایر پروژه‌ها به این استان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی اداره ورزش و جوانان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در شورای تربیت‌بدنی و ورزش استان کرمان که با حضور فداکار استاندار کرمان، جلالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، رؤسا و اعضای هیئت‌های ورزشی استان کرمان و مدیران عامل باشگاه‌های ورزشی استان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، گفت: سند آمایش ورزش کشور با هدف جمع‌آوری داده‌های توصیفی، نقطه‌زنی و تحلیل برآیند ورزش در دست تدوین است و فاز اول و دوم این سند در استان کرمان تدوین شده و فاز سوم هم به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ابراز امیدواری کرد، جلسه شورای ورزش بتواند ابلاغ سند آمایش ورزش استان کرمان باشد که در راستای سند آمایش ورزش کشور و سند توسعه پیشرفت ورزش با کمک مجموعه دستگاه‌های همکار، هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی بتواند یک هم‌افزایی مناسبی در راستای عدالت ورزشی، خروج ورزش از روزمرگی و فضایی برای عدالت بیشتر در استان کرمان ایجاد کند.

پاریزی یکی از مصوبات مهم جلسه را تشکیل کارگروه هدفمندی منابع مالی ورزش استان عنوان کرد و افزود: امیدواریم این بحث بتواند دغدغه و نیاز هیئت‌های ورزشی و قهرمانان ورزشی مختلف را مرتفع و برای حمایت از ورزشکاران بومی کمک کند.

او تصریح کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام کرمان به‌واسطه اعتبارات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان کرمان جان گرفتند و وزیر ورزش و جوانان نیز به‌زودی برای افتتاح پروژه‌های ورزشی و برنامه‌ریزی برای تکمیل سایر پروژه‌ها به استان کرمان سفر می‌کند.

پاریزی با اشاره به موفقیت ورزشکاران کرمانی در رقابت‌های آسیایی و پاراآسیایی ابراز داشت: سه مربی و پنج ورزشکار کرمانی در کاروان آسیایی حضور داشتند و ۱۳ مدال را کسب کردند که برابر با ۱۰ درصد مدال‌های کاروان ایران می‌شود و هفت مدال طلا از ۴۴ مدال طلا را به دست آوردند.

توزیع امکانات و ظرفیت‌های ورزشی در استان مناسب نیست

استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: توزیع امکانات و ظرفیت‌های ورزشی در استان مناسب نیست، یک میلیون جمعیت در جنوب استان است اما تقریباً باشگاهی در آن منطقه سرمایه‌گذاری نکرده و سرمایه‌گذاری اندکی در حد معمول توسط شهرداری‌ها و یا مجموعه‌های دیگر انجام شده است. 

فداکار ادامه داد: در حوزه شرق استان و در شهرستان بم هم فقط تیم زنان خاتون بم افتخار آفریده است وگرنه سرمایه‌گذاری زیادی صورت نگرفته درحالی‌که حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در آن منطقه هستند. 

او تصریح کرد: تقریباً به ۴۰ درصد جمعیت استان کرمان خدمات ورزشی کمتری ارائه می‌شود و اختلاف معنی‌داری بین خدمات ورزشی در شرق و جنوب نسبت به شمال استان وجود دارد. 

استاندار کرمان با بیان اینکه دولت باید سرمایه‌گذاری بیشتری در جنوب و شرق استان کرمان در حوزه ورزش داشته باشد، ابراز داشت: شرکت‌های بزرگ استان کمک بزرگی به ورزش کرمان کرده‌اند و باشگاه‌های مجهز و با برنامه‌ای دارند. 

فداکار ادامه داد: ورزشگاه مس کرمان با عنوان شهید آیت‌الله رئیسی در عید غدیر به بهره‌برداری می‌رسد و ورزشگاه شهربابک نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به‌زودی افتتاح می‌شود. 

عملکرد فوتبال مس کرمان نامطلوب بوده

او بیان داشت: شرکت‌های بزرگ استان کرمان رقم‌های بزرگی برای ورزش سرمایه‌گذاری می‌کنند که عمده آن برای فوتبال است که البته بخشی از آن هم حق است، زیرا فوتبال بیشترین طرفداران را دارد. 

استاندار کرمان از باشگاه‌داری شرکت‌های بزرگ استان قدردانی کرد، اما عملکرد فوتبال مس کرمان را نامطلوب خواند و اضافه کرد: تیم هندبال مس کرمان مقام اول لیگ برتر و تیم فوتبال خاتون بم هم مقام اول لیگ برتر را کسب کردند که افتخاری بزرگ برای کرمان است. 

استاندار کرمان بیان داشت: باشگاه‌ها به رشته‌های مدال‌آور کمک کنند، زیرا بچه‌های ورزشکاری داریم که پول موردنیاز برای اعزام به مسابقات را هم ندارند.

رشته‌های کم‌طرف‌دار با بازیکنان غیربومی را حذف کنید

فداکار با تأکید بر اینکه با باشگاه‌ها هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: باشگاه‌ها می‌توانند رشته‌های کم‌طرفدار که بازیکنان غیربومی دارند را به‌صورت هدفمند حذف کنند و هزینه‌ها را در بخش‌های هدفمند اختصاص دهند. 

او اظهار داشت: کُشتی استان کرمان درحال‌رشد است و باید این رشته را تقویت و کمک کنیم و رویداد ملی چوگان در حالی در شهر بم برگزار شد که توسعه این ورزش خواسته مقام معظم رهبری بود.

در پایان این آیین از برخی از مربیان رشته‌های مختلف و مدیران عامل باشگاه‌ها تقدیر به‌عمل آمد.

photo11836017604

photo11836018274

photo11836018052 1

photo11836018608

photo11836017631 1

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119058
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.