بلاتکلیفی تیمی که همیشه روی سکو بوده است


فوتسال دختران بچه‌سرراهی باشگاه مس رفسنجان است؟

تیم فوتسال دختران مس رفسنجان که سال گذشته خبر انحلال آن مطرح شده بود توانست در سوپرلیگ فوتسال زنان سوم شود امسال هم دقیقاً در بازه حساس نقل‌وانتقالات در شرایط بلاتکلیف قرار دارد.

«عمداً قراردادهای ما را نمی‌دهند تا شکایت کنیم و همین بهانه‌ای شود برای اینکه به‌طورکلی این تیم را منحل کنند.» این گفتهٔ یکی از فوتسالیست‌های تیم دختران مس رفسنجان است. 
تیم فوتسال دختران مس رفسنجان که در سال‌های اخیر با سرمربیگری عاطفه رضایی و با ترکیبی از بازیکنان بومی و غیربومی جزو تیم‌های خوب چه در لیگ برتر و چه در سوپر لیگ زنان بوده این روزها همانند بچه‌سرراهی باشگاه مس رفسنجان است. قرارداد بازیکنان این تیم پرداخت نمی‌شود و گفته می‌شود تصمیماتی هم بر تیم‌داری نکردن وجود دارد. 
موضوع تیم داری نکردن از جایی پررنگ‌تر شد که باشگاه مس رفسنجان با مشکلات مالی زیادی روبرو بود از طرفی ماجراهای فساد نیز گریبان تیم‌های این باشگاه را گرفته است. مشکلات مالی و کم‌شدن بودجه تیم‌ها در باشگاه‌های مس سبب شده تا سناریو حذف تیم‌ها در دستور کار قرار بگیرد سناریویی که اگرچه مدیران عامل این باشگاه‌ها آن را رد می‌کنند و می‌گویند که تصمیمی به حذف تیم ندارند و تا زمانی که بودجه به آن‌ها ابلاغ نشود نمی‌توانند برنامه‌ریزی کنند؛ اما حالا تیم فوتسال دختران مس رفسنجان که در فصل گذشته قبل از شروع مسابقات هم شایعات مبنی بر انحلال این تیم وجود داشت این روزها به مشکلات سال گذشته مبتلا شده است. 
سال گذشته باشگاه مس رفسنجان به‌یک‌باره اعلام کرد این باشگاه دیگر در بخش فوتسال زنان تیم داری نخواهد کرد؛ اما در نهایت با فشار رسانه‌ها و تلاش بازیکنان، باشگاه از تصمیم خود منصرف شد و در سوپرلیگ فوتسال زنان شرکت کردند این تیم با بودجه حدود ۲/۵ الی ۳ میلیاردتومانی در سوپرلیگ در حالی سوم شد که تیم‌های چهارم و پنجم مسابقات هزینه حداقلی ۵- ۶ میلیاردتومانی کرده بودند.

معاون فنی باشگاه مس رفسنجان: منتظر بودجه هستیم 

درحالی‌که نقل‌وانتقالات سوپرلیگ در تاریخ ۲۰ تیرماه به پایان می‌رسد تیم فوتسال دختران مس رفسنجان بلاتکلیف است. نه مشخص است در سوپرلیگ حضور دارد و نه مدیران با قاطعیت اعلام می‌کنند که تیم‌داری نمی‌کنند.
وقتی در مورد شرایط این تیم از ابوالفضل برزگر معاون فنی باشگاه مس رفسنجان سؤال کردیم گفت:«منتظر بودجه باشگاه هستیم و هنوز برای هیچ تیمی برنامه‌ریزی نکردیم.» او از پاسخ به منحل‌شدن تیم فوتسال دختران مس رفسنجان طفره رفت و گفت: «باتوجه‌به اینکه تکلیف بودجه‌مان مشخص نیست هنوز هیچی مشخص نیست.»  
وضعیت مبهم تیم فوتسال زنان این باشگاه دقیقاً مانند سال گذشته است و باز هم قرار است با اما و اگر در سوپرلیگ فوتسال زنان شرکت کند. اما و اگری که البته باعث نگرانی بازیکنان این تیم شده است. یکی از بازیکنان این تیم در گفتگویی با «کرمان نو» از مشکلات فصل گذشته این تیم گفت: «سال قبل با نصف قراردادی که تیم‌های دیگر به ما می‌دادند برای اینکه تیم از هم نپاشد در تیم ماندیم. الان ۵۰ درصد از قراردادمان را طلب داریم فارغ از تمام مشکلات سوم شدیم و هنوز تسویه‌حساب نکردیم. می‌ترسیم که شکایت کنیم و همین را بهانه کنند کلاً تیم را منحل کنند. الان دنبال بهانه هستند برای نبودن این تیم، درصورتی‌که ما در تمام این سال‌ها بین رتبه‌های برتر بودیم حتی قهرمان شدیم. بین ۱۰ تیم برتر فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ بودیم اما ۲ سال است اذیتمان می‌کنند.»  
اینکه در نهایت تکلیف این تیم چه می‌شود مشخص نیست؛ اما مسئولان باشگاه باید مدنظر داشته باشند که تا پایان فصل نقل‌وانتقالات سوپرلیگ فرصت زیادی نیست.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119577
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.