سرمربی تیم فوتسال دختران مس کرمان در مورد راه‌نیافتن این تیم به لیگ برتر به «کرمان نو» گفت:


ما به نبود امکانات و تبعیض باختیم

انجم‌شعاع سرمربی فصل گذشته تیم فوتسال دختران مس کرمان در گفتگویی با «کرمان نو» به بیان مشکلات این تیم در طول فصل گذشته پرداخت.

زینب انجم‌شعاع سرمربی فصل گذشته تیم فوتسال مس کرمان درمورد راه پیدا نکردن تیمش به لیگ برتر یا همان سوپرلیگ سابق فوتسال زنان گفت: با تمام مشکلاتی که در طول فصل داشتیم و با تمام کمبودها و فشارهایی که از جهات مختلف به تیم ما وارد شد تیم ما سوم لیگ برتر شد که خود باشگاه اگر پشت این تیم در می‌آمد و فدراسیون هم برنامه‌ریزی درستی داشت این تیم به سوپرلیگ می‌رفت. این‌طور هم انگیزه بازیکنان بیشتر بود هم برنامه‌ریزی فصل آینده هم بهتر می‌شد اما فدراسیون این کار را نکرد کسی هم از باشگاه پیگیر این حق نشد. حالا هم که سوپرلیگ شده لیگ برتر و لیگ برتر شده لیگ دسته یک و خب بازیکن با چه انگیزه‌ای بماند و کار کند.

او ادامه داد: در فصلی که گذشت به هیچ‌کدام از قول‌هایی که به ما داده شد عمل نشد. ۹۰ درصد سفرهای ما با اتوبوس بوده و ۲ تا مسیر را هم با قطار رفتیم. یکسری از اتوبوس‌هایی هم که با آنها رفتیم کهنه بودند.

انجم‌شعاع افزود: خنده‌دار است اگر به شما بگویم در باشگاه یک خانم برگشت به ما گفت پول آب‌معدنی زیاد است با بطری آب بخورید. اگر شرایط بهتر از این بود و این فشارهایی که روی ما گذاشتند نبود بدون شک اول یا دوم می‌شدیم. ۲ تیم اول و دوم لیگ از نظر امکاناتی و قراردادهایشان اصلاً قابل‌مقایسه با ما نبودند و می‌شود بگویم ما به امکانات آنها باختیم وگرنه تیم ما لایق اول و دومی بود؛ اما متأسفانه با تمام فشارهایی که از جهات مختلف به تیم ما آوردند محقق نشد.

انجم‌شعاع با بیان اینکه مشکلات مالی در باشگاه مس از همان ابتدای فصل بود گفت: باشگاه با مشکل مالی روبرو بود و تیم ما هم از این قاعده مستثنی نبود و حتی به‌مراتب وضعیت ما بدتر هم بود. هنوز قراردادهایمان تسویه نشده و ۴۰ درصد از قراردادهایمان و ۲۰ درصد هم از پاداش سکوی ما مانده است. 

او ادامه داد: باوجوداینکه سازمان لیگ برای ما مدال هم فرستاده بود و اگرچه تلاش کردم در این مدت باشگاه یک جلسه تقدیری برای بچه‌ها ترتیب دهد تا مدال‌ها را به آنها بدهیم این اتفاق نیفتاد و هنوز مدالی هم به دست بچه‌ها نرسیده است. همین پول ندادن‌ها و بی‌توجهی‌ها باعث شد بچه‌ها دلسرد شوند و از تیم جدا شوند.

انجم‌شعاع با بیان اینکه در این مدت نتوانستم مدیرعامل باشگاه را ببینم گفت: از زمانی که مدیرعامل جدید آمدند فقط یک‌بار ایشان را در اسفندماه دیدم و بعد از عید هم هرچه تلاش کردم ایشان را ببینم و بدانم که اصلاً شرایط این تیم چگونه است و قرار است چه‌کار کنیم نشد. من اصلاً نتوانستم وقت ملاقات بگیرم.

او با دلخوری بابت پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان گفت: قرارداد زیر ۱۰۰ میلیون تومان دختران آن‌قدر به باشگاه فشار می‌آورده که هنوز بعد از گذشت چندین ماه تسویه نشده؟ آقایان می‌دانند که خیلی از همین دختران با این قراردادهای ناچیزی که دارند دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند؟ می‌دانند که بعضی از همین بازیکنان مجبور شدند اسنپ کار کنند تا خرج زندگی خودشان را دربیاورند؟ می‌دانند که برخی از بازیکنان خرج خانواده خودشان را می‌دهند؟ این اوضاع بازیکنان حرفه‌ای ماست. بازیکنان ما همین قراردادها را هم صرف هزینه‌های بدنسازی و مکمل‌هایشان می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که تکلیف تیم برای سال آینده چیست به «کرمان نو» گفت: آن‌قدر باشگاه دیر اقدام کرد تعدادی از بازیکنان ما جدا شدند. هنوز هم که پرداخت انجام نشده. الان کل پول باقی‌مانده ما با پاداش‌هایمان می‌شود ۷۰۰ میلیون تومان، یعنی باشگاه ۷۰۰ میلیون تومان نداشت که با تمام تیم دختران تسویه کند این پول ۲۰ درصد قرارداد بعضی از بازیکنان تیم فوتبالشان هم نمی‌شود. قرارداد بازیکنان ما از ۵ میلیون تومان شزوع می‌شد .و سقف قرارداد ما هم ۱۰۰ میلیون تومان بوده است. چقدر تبعیض؟ این ورزشکاران با تمام محدودیت‌ها سوم لیگ برتر شدند که خود باشگاه اگر پشت آنها در می‌آمد و فدراسیون هم برنامه‌ریزی درستی داشت این تیم به سوپرلیگ می‌رفت. این‌طور هم انگیزه بازیکنان بیشتر بود هم برنامه‌ریزی فصل آینده هم بهتر می‌شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121185
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.