از شایعه تا واقعیت قرارداد ۳ میلیاردتومانی بازیکنان هندبال مس کرمان!


سرمربی هندبال مس کرمان: این تیم نیاز به حمایت دارد نه حاشیه

درحالی‌که این روزها تیم‌های باشگاه مس کرمان در حال بسته‌شدن هستند برخی رشته‌ها مثل فوتبال و هندبال این باشگاه توجهات بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند.

به گزارش کرمان‌نو، شاید این روزها تنها تیمی را که بتوان مجزا از سایر تیم‌های باشگاه مس کرمان دانست تیم هندبال این باشگاه باشد. این تیم با قهرمانی در لیگ برتر حالا در آسیا نماینده ایران است. باتوجه‌به بدهی‌های زیاد باشگاه مس کرمان سیاست باشگاه در فصل روبرو آن‌طور که مدیریت باشگاه اعلام کرده تیم‌داری با کمترین هزینه‌ها است تا در فصل پیش رو بدهی‌ها پرداخت شود و در سال آینده برنامه‌ریزی بلندمدت در جهت نتیجه مطلوب صورت بگیرد. این باشگاه باتوجه‌به شرایطی که دارد بیشتر به دنبال گذر از این دوره بحران است به همین دلیل برای بسیاری از تیم‌های این باشگاه بودجه‌ها محدود در نظر گرفته شده و حتی تیم فوتبال این باشگاه نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

اما ماجرای هندبال برای این باشگاه از روز اول با دیگر رشته‌هایش فرق می‌کرد این تیم با وجود حضور در آسیا نیازمند نگاه ویژه‌تری بود. اگرچه در تیم‌های قهرمان اولین هدف معمولاً حفظ شاکله تیم و سپس تقویت آن است؛ اما تیم هندبال مس کرمان این شرایط را نداشت. افشین صادقی ملی‌پوش و مهره تأثیرگذار مس کرمان از این تیم جدا شده و در کویت بازی خواهد کرد و مجتبی حیدرپور دیگر ملی‌پوش مسی‌ها هم به سبب قرارداد ۳ساله با سپاهان و باتوجه‌به اینکه فصل گذشته قرضی به مس آمده بود به‌ناچار امسال باید از جمع نارنجی‌پوشان جدا شود.

از طرفی به گفته سید محمد موسوی سرمربی تیم، عبدالرشیدی دیگر بازیکن مسی‌ها نیز به دلایل شخصی دیگر هندبال بازی نمی‌کند و در بین مسی‌ها نیست.

جداشدن ۳ مهره کلیدی مسی‌ها و در کنارش دانیال امینایی مربی این تیم که خیلی‌ها نقش او را در بحث فنی تیم بسیار پررنگ می‌دانند از دلایلی است که می‌شود نگرانی‌هایی برای تیم قهرمان فصل قبل داشت.

IMG 20240302 WA0027 e1724856082273

20240413114009755

5569 366

به همین دلیل در «کرمان نو» به سراغ سید محمد موسوی سرمربی تیم هندبال مس کرمان و محسن اخگر مدیر فنی این تیم رفتیم و در مورد شرایط تیم و روند نقل‌وانتقالات تیم هندبال مس کرمان پرسیدیم.

اگر بحث مالی اجازه بدهد سعی داریم ۲ بازیکن در هر پستی داشته باشیم

download 20 2 e1724857591305موسوی در مورد بازیکنانی که قرار است به این تیم اضافه شوند گفت: مذاکرات با الله‌کرم استکی تقریباً انجام شده و آقای کاظمی نیز کرمان بیایند و مذاکرات را انجام بدهیم.

او در مورد قرارداد بازیکنان و شایعاتی که درمورد مبالغ بالای قرارداد آنان وجود دارد با دلخوری از انتشار برخی اخبار، گفت: علی‌رغم اینکه این تیم نتیجه گرفته و قرار است جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند به‌جای حمایت نباید برای تیم حاشیه ایجاد کرد. فکر می‌کنم این نوع نگاه و این نوع قضاوت‌ها خوب نیست.

موسوی در مورد بستن تیمش گفت: آقای صادقی از تیم جدا شده و قرار است به کویت برود، آقای حیدرپور باید به اصفهان برود. آقای عبدالرشیدی پخش‌کن تیم بوده باتوجه‌به شرایط زندگی و کسب‌وکارش دیگر نمی‌خواهد هندبال بازی کند ایشان هم درهرصورت جدا شدند. ما الان ۳ تا پست مهم‌مان را بازیکن نداریم باید بازیکن جذب کنیم و مضاف بر اینکه تیم هم باید در لیگ برتر تیم خوبی باشد.
او ادامه داد: ما سال گذشته هم در پست پخش و بغل چپ محدودیت داشتیم مجبور بودیم آقای حیدرپور را از گوش چپ بیاوریم پخش تا جبران شود. امسال اگر بحث مالی اجازه بدهد دنبال این هستیم که در هر پستی ۲ بازیکن بگیریم اگر بازیکن کرمانی باشد که چه بهتر اگر نشد گزینه‌های دیگر.
موسوی در مورد الزام وجود مدرک C برای اعضای کادر فنی جهت نشستن بر روی نیمکت در جام باشگاه‌های آسیا گفت: همچین منعی برای آسیا نداشتیم. اگر برای لیگ برتر نیز این‌طور منعی بوده باید از فدراسیون سوال شود که آیا این‌طور محدودیتی وجود دارد.
او در ادامه افزود: اگر این‌طور بندی است دوستان ادله بیاورند که بنا بر این بند فلانی نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند.
او در مورد جدایی دانیال امینایی مربی مسی‌ها گفت: آقای امینایی سر تمرین حاضر نشدند و بعد از اینکه پیگیر ماجرا شدم گفتند می‌خواهند جدا شوند و به دلیل مشغله کاری و مسائل شخصی نمی‌توانند همراه ما باشند، اصرار هم کردیم اما گفتند نمی‌توانند. ما آقای امینایی را حذف نکردیم و حتی اگر ایشان همین حالا بیایند ما از حضور ایشان در کنار خودمان استقبال می‌کنیم.

مدیر فنی تیم هندبال مس کرمان:

خودمان تعجب کردیم از این مبالغی که می‌گویند

unnamed 16 e1724855969140

محسن اخگر مدیر فنی تیم هندبال مس کرمان با اشاره به مبالغی که درمورد قرارداد بازیکنان جدید تیم هندبال مس کرمان مطرح می‌شود گفت: ما هم مبالغی را می‌شنویم که تاکنون این‌طور مبالغی در هندبال نبوده. اصلاً واقعیت ندارد که چندین بازیکن با قرارداد ۳ میلیاردی قرار است به تیم مس کرمان بیایند. ما یک بازیکن در ایران داریم که شاید از لحاظ قیمتی در هندبال از همه قراردادش بیشتر باشد آن هم افشین صادقی است. باقی بازیکنان نه همچین قراردادی پیشنهاد دادند و نه قرار است ۳ میلیارد تومان بسته شود.

او با بیان اینکه ما امسال بودجه مسابقات لیگ و آسیا را داریم گفت: اعتبار آسیا جداست و ما باید تیم خوبی را آماده کنیم. این رقابت‌ها مسابقات سختی است و ما هم نمی‌خواهیم تیمی را بفرستیم به مسابقات که زنگ تفریح باشد. سعی می‌کنیم تیمی را بفرستیم که آمادگی خوبی داشته باشد. در لیگ برتر هم کاملاً منطقی به همان اعتبار سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد اضافه می‌شود تا بتوانیم تیم را حفظ کنیم. باتوجه‌به اینکه آقا حیدرپور رفت مجبور شدیم آقای استکی و کاظمی را بگیریم و باتوجه‌به اینکه افشین صادقی نیز هنوز قطعی نشده رفتن یا ماندنش مجبوریم جای این ۲ بازیکنی که رفتند نفراتی را جذب کنیم.

اخگر در ادامه گفت: تیم تقریباً شاکله‌اش همان تیم سال گذشته است باتوجه‌به اینکه آقای دادوند و سنجری نیز جزو بازیکنان بومی خودمان هستند و به تیم اضافه می‌شوند در تلاشیم تیم خوبی را ببندیم.

مدیر فنی هندبال مس کرمان با تأکید به این موضوع که اصلاً قرارداد ۳ میلیاردتومانی نداریم گفت: نمی‌دانم این مبالغ را از کجا می‌آورند. ما خودمان تعجب کردیم وقتی شنیدیم. من فکر می‌کنم جوی مثل سال گذشته در حال ایجادشدن است. سال گذشته نیز می‌گفتند این تیم نتیجه نمی‌گیرد و همان هفته‌های اول از هم می‌پاشد و این حرف‌ها.

او ادامه داد: افشین صادقی بازیکنی است که همین حالا در هر تیمی در ایران بازی کند ۴ میلیارد تومان به او می‌دهند حالا او قرار است به کویت برود اگر بماند و در تیم مس باشد واقعاً کمک بزرگی برای ما است.

اخگر در پایان درمورد جدایی مربی این تیم نیز گفت: درمورد جدایی آقای امینایی هم من و هم آقای موسوی اصرار داشتیم که در تیم ما باشد؛ اما ایشان گفتند باتوجه‌به مشغله کاری که دارند زمان به ایشان اجازه نمی‌دهد که وقت برای هندبال بگذارند. قرار بود برای طبس بروند که نشد از آنجا برگشتند من خودم مجدد تماس گرفتم پرسیدم برنامه‌ات چیست؛ چون ما دوست داریم امسال هم در کنار ما باشید؛ اما خودش گفت: «نمی‌تواند» و این صحبت‌ها که ما نمی‌خواهیم از امینایی استفاده کنیم کاملاً دروغ است. از ابتدای تمرینات خودش این موضوع را مطرح کرده بود وگرنه که ما پارسال تمام کادرمان پشت‌هم بودیم و کاملاً همدل کار کردیم و دوست داشتیم امسال هم آقای امینایی هم در کنار ما باشد و به ما کمک می‌کرد.

در نهایت بازی‌های این تیم در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شود و باید دید این تیم در بحث فنی با وجود تغییرات در کادر فنی و همچین برخی بازیکنان چه عملکردی خواهد داشت. آیا نبودن مهره‌هایی مثل صادقی و حیدرپور و یا یکی از مهره‌های فنی این تیم یعنی دانیال امینایی می‌تواند ترمز تیمی را که سال گذشته با اقتدار قهرمان لیگ برتر شد و یک رکورد قابل توجهی را در نوع خود ثبت کرد بکشد یا خیر؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121382
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.