فصل کابوس‌وار کرمانی‌ها تمام شد


نهمی و دهمی برای گل‌گهر و مس رفسنجان

لیگ برتر فوتبال کشور با رتبه نهم و دهم برای گل‌گهر و مس رفسنجان به پایان رسید.

به گزارش کرمان‌نو، دیروز بازی آخر لیگ برتر با ۲ دیدار برای نمایندگان استان کرمان به پایان رسید. گل‌گهر با نتیجه ۲ بر یک در خانه برابر ذوب‌آهن متوقف شد و مس رفسنجان با یک گل برابر پرسپولیس شکست خورد.

گل‌گهر با ۳۶ امتیاز در رده نهم و مس رفسنجان با ۳۵ امتیاز در رده دهم قرار گرفت تا جایگاه تیم‌های استان نشان‌دهنده فصل ناامیدکننده برای این ۲ تیم باشد.

از روزهای تاریک ساکت تا روزهای روشن‌تر محرم

تیم مس رفسنجان که به‌شدت فصل پرحاشیه‌ای را سپری کرد با ساکت الهامی سرمربی ابتدای فصل خود روزهای خوبی نداشت. این تیم از تعداد ۱۵ بازی که هدایت آن‌ها بر عهده ساکت الهامی بود ۱۵ امتیاز کسب کردند تا با ۴ پیروزی ۸ باخت و ۳ تساوی در نیم‌فصل اول با ساکت الهامی خداحافظی کند.

مسی‌ها تحت حمایت ساکت الهامی ۱۳ گل وارد دروازه حریف کرده بود و ۲۲ گل دریافت کرده بود تا اگرچه خط حمله خوبی نداشته باشد؛ اما عملکرد آن‌ها در خط دفاع به‌مراتب ضعیف‌تر بوده باشد.

پس از جدایی از مس، الهامی به نساجی پیوست. ساکتی که با حضور در تیم نساجی در نیم‌فصل دوم این تیم در حال سقوط را در لیگ برتر نگه داشت و به گفته خودش: «نساجی او را در آغوش کشید.» اما گویا ساکت و نساجی برای تولدی دوباره به آغوش هم بازگشته بودند.

پس از جدایی الهامی اما حضور محرم نویدکیا سرمربی که همگان او را به ادب و احترام می‌شناسند روزهای خوبی را برای مسی‌ها خصوصاً در ابتدای حضورش رقم زد. این تیم توانست یقه تمام تیم‌های مدعی و بالای جدول را بگیرد و در جام حذفی هم از سد تیم‌های مدعی جام بگذرد. در لیگ برتر تیم محرم نویدکیا از ۱۵ بازی ۴ پیروزی ۳ باخت و ۸ تساوی کسب کرد تا در نیم‌فصل دوم با ۲۰ امتیاز تنها ۵ امتیاز بیشتر از تیم ساکت الهامی کسب کرده باشد. البته ۲ باخت از ۳ باخت تیم نویدکیا در ۲ هفته پایانی و برابر ۲ تیمی بود که یکی در حال سقوط بود و دیگری برای قهرمانی می‌جنگید.

استقلال خوزستان با برتری ۳ بر ۲ برابر مس رفسنجان در لیگ برتر ماند و پرسپولیس نیز با نتیجه یک بر صفر قهرمان لیگ برتر شد. این تیم در ۱۵ بازی که محرم نویدکیا سرمربی‌اش بود ۱۹ گل زده داشت و ۱۵ گل دریافت کرده بود.

در هفته‌های پایانی اما بارهاوبارها شاهد گلایه‌های محرم نویدکیا از اوضاع مالی باشگاه مس رفسنجان بودیم. گلایه‌هایی که در آینده دلیل جدایی احتمالی او نیز خواهد بود.

به‌هرحال باید دید تیمی که امسال با انواع و اقسام حاشیه‌ها روبرو بود حالا با پایان لیگ برتر سرانجامش چه خواهد شد.

این تیم باید ۲۶ خرداد در جام حذفی به مصاف آلومینیوم اراک برود و در صورت پیروزی در این بازی به فینال مسابقات راه پیدا می‌کند، فینالی که البته سودی برای آنها نخواهد داشت چرا که این تیم امکان حضور در جام باشگاه‌های آسیا را نخواهد داشت. شاگردان محرم در این جام استقلال، پیکان و تراکتور را حذف کرده‌اند.

 

9223372036854775808 213846

 

13gmvnt5

 

گل‌گهر و بی‌حاصلی مجدد

گل‌گهر اما اگرچه فصل را بهتر شروع کرده بود؛ اما در ادامه نه‌تنها از جمع مدعیان فاصله گرفت؛ بلکه دیگر آن گل‌گهر همیشه نبود. این تیم در ۵ بازی آخر فصل فقط یک تساوی کسب کرد و ۴ بازی را پشت‌سرهم باخت. گل‌گهری که برای مدعی بودن بسته شده بود با سرمربی یونانی خود رتبه‌ای بهتر از نهمی لیگ به دست نیاورد. این تیم از ۳۰ مسابقه ۸ برد، ۱۲ تساوی و ۱۰ باخت کسب کرد تا با ۳۶ امتیاز به عملکرد خود پایان بدهد.

گل‌گهری‌ها در بین چهار تیم نهایی جام حذفی هستند؛ اما آنها در رسیدن به این مرحله راه ساده‌تری را داشتند. آنها تیم‌هایی مانند نیکا پارس چالوس، هوادار و فجر سپاسی را حذف کردند و ۲۶ خرداد باید در اصفهان مهمان تیم سپاهان باشند.

 

oxhqxl0s

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=118975
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.