درب ورزشگاه فوتبال در شهر کرمان همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد


ورود خانم‌ها به ورزشگاه باهنر ممنوع؛ حتی برای خبرنگار زن

«خانم، اجازه ورود به ورزشگاه را ندارید» این گفته مأمور یگان ویژه و یکی از نیروهای حراست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان است که به خبرنگار زن «کرمان نو» در بدو ورود به ورزشگاه باهنر کرمان گفته شد.

به گزارش کرمان‌نو، امروز درحالی‌که بازی هفته پنجم لیگ دسته یک فوتبال کشور در ورزشگاه باهنر کرمان بین ۲ تیم مس کرمان و نیرو زمینی ارتش برگزار شده بود، اتفاق تأسف برانگیزی برای چندمین بار تکرار شد. به‌عنوان یکی از معدود خبرنگاران زن ورزشی‌نویس اجازه ورود به ورزشگاه نداشتم.
داشتن آی‌دی کارتی که از ابتدای فصل فوتبالی ۱۴۰۳ صادر شده و به اعتبار آن می‌توان وارد هر ورزشگاهی در ایران شد، هم نتوانست قفل در ورزشگاه خانگی مس کرمان را باز کند.
به مأمور حراست اصرار می‌کنم که علاوه بر کارت ورود اسم من در فهرست حراست ثبت شده است. اما در ذهن او یک نه بزرگ نوشته شده که به این سادگی پاک نمی‌شود.
ابتدا اعلام شد ورزشگاه شلوغ است و کلاً اجازه ورود ندارید. بعد برای هماهنگی تماس‌ها شروع شدند. رئیس هیئت فوتبال استان، مدیر روابط‌عمومی هیئت فوتبال و… قفل باز نمی‌شد.
پای نماینده مجلس هم با ماجرا باز شد. حسن‌پور که به جایگاه ویژه می‌رفت متوجه ممنوعیت ورود خبرنگار زن شد و گفت پیگیری می‌کنم،

۱۵ دقیقه در ورودی ورزشگاه باهنر و چنددقیقه‌ای هم در ورودی دوم معطلی ادامه داشت تا اینکه سماجت بر ممنوعیت غلبه کرد و درحالی‌که ۱۵ دقیقه از بازی گذشته بود، وارد جایگاه خبرنگاران شدم.
اما واقعاً دلیل این هفت‌خوان بی‌قانونی حاکم بر ورزش کرمان برای ورود خبرنگار زن چیست؟ اگر قرار است با آی‌دی کارت، خبرنگار زن در هر کجای کشور وارد ورزشگاه شود پس این ممنوعیت از نوع کرمانی برای چیست؟
موضوع را از هیئت فوتبال که جویا می‌شویم می‌گویند تمام هماهنگی‌ها با حراست، یگان ویژه و نیروی انتظامی شده است.
اینکه این کار برعهده چه کسی است و چه کسی باید سهولت آن را انجام دهد سؤالی است که به‌عنوان رسانه از استاندار کرمان، نمایندگان مجلس، هیئت فوتبال کرمان، مدیران باشگاه مس کرمان که شاید کمترین اهمیتی برایشان ندارد تا زیرساخت‌های ورزشگاه را برای حضور زنان فراهم کنند داریم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122606
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.