پلیس راهور کرمان عنوان کرد:


۱۷ کشته در تصادفات درون شهری طی یک ماه

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان از جان‌باختن ۱۷ نفر در تصادفات درون‌شهری استان کرمان در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان از جان‌باختن ۱۷ نفر در تصادفات درون‌شهری استان کرمان در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.

سرهنگ حجت پورموسی با اشاره به آمار تصادفات درون‌شهری استان کرمان در اردیبهشت‌ماه امسال، اظهارداشت: ۷ شهروند در تصادفات درون‌شهری، شهر کرمان در ۷ فقره تصادف و در سه فقره تصادف در شهر رفسنجان سه نفر جان باختند.

او از سه فقره تصادف فوتی و سه کشته در شهر بم، یک فقره تصادف فوتی و دو کشته در سیرجان، یک فقره تصادف فوتی و یک کشته در ارزوئیه و یک فقره تصادف فوتی و یک کشته در بافت خبر داد و گفت: این تصادفات تنها در اردیبهشت‌ماه و در درون شهرهای استان کرمان به وقوع پیوسته و منجر به جان‌باختن ۱۷ نفر از شهروندان شده است.

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان با اشاره به آمار بالای تصادفات فوتی در شهرهای استان کرمان، بیان کرد: متأسفانه در برخی از شهرستان‌ها شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی هستیم.

او با بیان اینکه بیشترین تصادفات فوتی درون‌شهری را در بازه زمانی ۶ بعدازظهر تا ۱۲ شب داشتیم که ۴۴ درصد این تصادفات را به خود اختصاص داده است، گفت: پس از آن ۳۱ درصد این تصادفات در ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۶ عصر بوده است.

پورموسی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد تصادفات درون‌شهری استان کرمان از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۲ شب و در ساعت پیک ترافیک اتفاق افتاده است، افزود: شهروندان باید در این ساعات توجه و احتیاط بیشتری داشته باشند.

او با بیان اینکه سواری‌ها ۷۰ درصد و موتورسیکلت‌ها ۳۰ درصد در این تصادفات نقش داشتند، گفت: ۸۰ درصد این تصادفات فوتی در شریان‌های اصلی شهرها اتفاق افتاده است و بیشترین علت وقوع این تصادفات عامل انسانی، عدم توجه راننده به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به علت سرعت زیاد بوده است.

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان با اشاره به نقش سرعت در تصادفات فوتی درون‌شهری بیان کرد: ضرورت دارد که پلیس کنترل بیشتری بر روی سرعت خودروها داشته و زیرساخت‌های کنترل سرعت در شهرها توسعه داده و تقویت شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=118809
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.